Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Meriva: další velkoprostorová zbraň Opelu

  19:02aktualizováno  19:02
Snaha Opelu získat trh stále oblíbenějších vozů MPV je zřejmá. Poté, co si větší zafira již relativně silnou pozici na evropských trzích vydobyla, přichází o 27,5 centimetrů kratší meriva. Novinka je v podstatě totožná s conceptem M, který se objevil v březnu v Ženevě. Oficiálně se nový Opel představí koncem září na autosalonu ve Frankfurtu.

Poněkud překvapivě se nový minivan začne prodávat nejdříve za mořem. Premiéru si odbyde jako Chevrolet Meriva v Brazílii již v koncem léta, pod jménem Opel v kontinentální Evropě či Vauxhall v Británii se objeví pravděpodobně v lednu 2003. Důvod latinskoamerického startu zástupci GM neupřesnili. Lze však předpokládat, že koncern chce nejdříve "vychytat mouchy" a až následně spustit premiéru na vysoce konkurenčním evropském trhu.

Dalším důvodem zahájení prodeje v Brazílii je také skutečnost, že se zde vůz z části vyvíjel. Kromě konstruktérů z Rüsselsheimu se na vzhledu pracovalo i v designérském centru GM v Sao Paulu. Navíc se v brazilském San Jose dos Campos od Opelu Mevira nepatrně odlišný Chevrolet bude také vyrábět. Domovským závodem evropské verze meviry bude továrna Opelu nedaleko španělské Zaragozy.

Oba modely se liší jen vybavením interiéru, výbavou, sedadly a paletou motorů - přizpůsobují se gustu zákazníků z různých odbytišť.

Zpočátku se pro Evropu počítá s benzínovými a dieselovými motory o objemech 1,6 až 1,8 litru a výkony od 55 kW (75 k) až po 92 kW (125 k). Odborná veřejnost očekává rozšížení nabídky o slabší i silnější agregáty, ale k tomu dojde pravděpodobně později než po zavedení na trh.

Z úst představitelů GM zní přání, aby novinka navázala na - dle nich - velice úspěšnou zafiru. Podobnost, se zafirou je vskutku zřejmá. Například v interiéru meriva využívá stejný systém variability sedadel jako její větší sestra. Jen název "Flex 7" se liší, neboť připravovaný minivan je pouze pětimístný a menší (délka přesahuje o 4 centimetry čtyři metry). Přesto vnitřek působí nezvykle prostorně. Hlavním důvodem je velký rozvor náprav. Ten je s 2630 mm jen o šest centrimetrů kratší než u zafiry.

Litry navíc oproti konvenčním konkurentům nabídne meriva i v zavazadlovém prostoru. Jeho objem bude začínat u 330 litrů, přičemž při odstranění jednoho až tří samostatných zadních sedadel ho lze libovolně zvětšovat.

Vzhled nového minivanu je až na detaily shodný s conceptem M, který zdobil stánek Opelu na ženevském autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.