Nejúspěšnější tchajwanská značka Kymco vedle již známé sedmistovky Myroad přivezla do lombardské metropole zbrusu nový skútr Downtown, a to hned se čtyřmi rozličnými motorizacemi – s jednoválci 300, 250, 200 a 125. Model navržený přímo pro Evropu nabízí mimo jiné hlídání tlaku v pneumatikách s varováním.
Suzuki kromě nově vylepšené dvojice malých Banditů přivezla do Evropy ukázat zajímavý skútr Gemma, nicméně i zde s popiskem, že se bude prodávat jen na domácí japonské půdě...
Menší italský výrobce Italjet tvrdí, že na ušlechtilém naháči Grifonu 650 stále pracuje... Mezitím svou kolekci skútrů rozšířil o model College, což je v podstatě stávající model 50.it s 16palcovými koly. Nabízí ho se třemi motory: 2T 50 cm3 a čtyřtakty 125 a 150 cm3. Vedle toho také oprášil a znovu uvedl velocifero, které v druhé půli 90. let stálo u zrodu vlny retro skútrů.
Obrovský italský koncern Piaggio vystupoval na domácí půdě relativně skromně (samozřejmě nepočítáme-li k němu patřící Aprilii a Moto Guzzi). Vespa měla už v Kolíně nový nejsilnější model GTS 300 Super, Gilera slaví sto let existence, a tak mění logo a vyrábí oslavné výroční modely (jako třeba GP800 Centenario), samotné Piaggio představilo modifikovanou novinku Carnaby Cruiser 300.
Další tchajwanská značka SYM uvedla trochu nenápadný skútr SYMphony ve verzích 50 a 125 cm3, který se dost inspiroval u Hondy SH.
Na stánku Malaguti měl premiéru skútr Blog 125 a 160, zajímavý nízkým sedlem (770 mm) nebo podsedlovým prostorem pro dvě otevřené přilby.
Další novinkou byl vystavený projekt hybridního mopedu HEM, který má sloužit také jako oficiální přemisťovadlo při výstavě EXPO 2010 v Šanghaji. Kombinovaný pohon se skládá z kapalinového 50cm3 klasického motoru a 1,6kW generátoru.
VÍCE NOVINEK Z MILÁNSKÉHO MOTOSALONU NAJDETE V 46/08 VYDÁNÍ ČMN