Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Městské zamyšlení Toyoty

  22:30aktualizováno  22:30
Mnoho výrobců se v poslední době snaží vyvinout zcela nový druh automobilu. Již nejde ani tak o to postavit "lepšího golfa" a okupovat přeplněné segmenty v současnosti nejprodávanějších vozů. Stratézi nejsilnějších světových koncernů chtějí objevit neobjevené a vnutit odvážnou novinku světu jako standard. Proto v poslední době vzniká tolik konceptů, u nichž je přímé zařazení do některé ze současných tříd nadlidským úkolem. Například Japoncům: ani nově vzniklý segment SUV nestačí a definují třídu vlastní - UUV.

Právě studie UUV (Urban Utility Vehicle), tedy jakýsi městský vůz pro volný čas, je pohledem Toyoty do budoucnosti. Návrhem, jenž by mohl jít v duchu spolu s trendem změny civilizace, především té městské. Nejde samozřejmě o snahu ojedinělou, podobných vizí vzniká spousta, uveďme například Mercedes-Benz Vision GST či Ford Fusion.

Toyota UUV se poprvé prezentovala na březnovém ženevském autosalonu. Pohon čtyř kol dovoluje modelu, na kterém pracovalo evropské technologické centrum Toyoty, víkendové cesty za město, o což konstruktérům šlo především. Již méně se jim podařilo naplnit význam slova urban-městský, neboť 4430 mm dlouhá karosérie obratností v přeplněném provozu oplývat těžko může. UUV je vysoký 1650 mm a na šířku měří 1,65 metru.

Kromě exteriéru, jenž se pravděpodobně podobá příštím - hlavně terénním - modelům japonské jedničky, vzbuzuje pozornost také interiér. Zajímavé je především řešení palubní desky. Ta je navrhnuta s prvky interaktivity. Pomocí speciálního ovládání mají jednotliví pasažeři možnost volit jak praktické tak i zábavní funkce (ovládání audiosoustavy, klimatizace,...). Přínosem je hlavně její přehlednost získaná zobrazováním v trojrozměrném formátu. Display LCD nový 3D systém prý hravě předčí, tvrdí sebevědomí Japonci. Šance na využití kontroverzní palubní desky pojmenované "Glass Vision" jsou zatím nejasné.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.