Městské zamyšlení Toyoty

Mnoho výrobců se v poslední době snaží vyvinout zcela nový druh automobilu. Již nejde ani tak o to postavit "lepšího golfa" a okupovat přeplněné segmenty v současnosti nejprodávanějších vozů. Stratézi nejsilnějších světových koncernů chtějí objevit neobjevené a vnutit odvážnou novinku světu jako standard. Proto v poslední době vzniká tolik konceptů, u nichž je přímé zařazení do některé ze současných tříd nadlidským úkolem. Například Japoncům: ani nově vzniklý segment SUV nestačí a definují třídu vlastní - UUV.

Právě studie UUV (Urban Utility Vehicle), tedy jakýsi městský vůz pro volný čas, je pohledem Toyoty do budoucnosti. Návrhem, jenž by mohl jít v duchu spolu s trendem změny civilizace, především té městské. Nejde samozřejmě o snahu ojedinělou, podobných vizí vzniká spousta, uveďme například Mercedes-Benz Vision GST či Ford Fusion.

Toyota UUV se poprvé prezentovala na březnovém ženevském autosalonu. Pohon čtyř kol dovoluje modelu, na kterém pracovalo evropské technologické centrum Toyoty, víkendové cesty za město, o což konstruktérům šlo především. Již méně se jim podařilo naplnit význam slova urban-městský, neboť 4430 mm dlouhá karosérie obratností v přeplněném provozu oplývat těžko může. UUV je vysoký 1650 mm a na šířku měří 1,65 metru.

Kromě exteriéru, jenž se pravděpodobně podobá příštím - hlavně terénním - modelům japonské jedničky, vzbuzuje pozornost také interiér. Zajímavé je především řešení palubní desky. Ta je navrhnuta s prvky interaktivity. Pomocí speciálního ovládání mají jednotliví pasažeři možnost volit jak praktické tak i zábavní funkce (ovládání audiosoustavy, klimatizace,...). Přínosem je hlavně její přehlednost získaná zobrazováním v trojrozměrném formátu. Display LCD nový 3D systém prý hravě předčí, tvrdí sebevědomí Japonci. Šance na využití kontroverzní palubní desky pojmenované "Glass Vision" jsou zatím nejasné.