Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metrosexuál z Ingolstadtu ujíždí na elektřině a mobilech

aktualizováno 
Metroproject, tak se jmenuje audi, které bude zanedlouho brázdit ulice měst. Milovník ruchu velkoměsta srší nejmodernější technikou... A ovládá se mobilem.

Audi Metroproject Quattro | foto: Audi

Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



 


Audi A1 začne německá automobilka vyrábět za dva roky, právě nyní v Tokiu představuje studii takového malého auta. Jmenuje se Metroproject Quattro.

Jako ostatní současné vozy Audi má i tokijská studie velkou přední masku. Na svět se koncept dívá předními světly složenými z LEDek.

Metroproject je dlouhý 3,91 metru, což je o osm centimetrů méně než u nové Škody Fabia, vysoké je metr čtyřicet.

Zajímavé jsou hliníkové oblouky, které spojují přední a zadní sloupky střechy. Střední sloupek studii chybí úplně a oknům dveří chybí rámy, jak bývá u správných kupátek obvyklé.

Kufr Metroprojectu Quattro nabízí 240 litrů, to je oproti malé škodovce o 60 litrů méně. Ale nejmenší Audi bude své soupeře hledat jinde. Třeba u Mini, exkluzivnímu malému autu za nejméně půl milionu korun.

V podlaze kufru je prosklené okénko, to aby dvojice vzadu věděla, co jim to bzučí za zády. Metroprojektu totiž kromě benzinu spotřebovává i elektřinu. A právě elektromotor se schová pod podlahu kufru.

Interiér se nese v duchu ostatních audi. Z autosalonových lahůdek, které v sériové výrobě hned tak neuvidíme, stojí za pozornost schránka na nápoje, která je udržuje podle libosti buď horké, nebo chlazené.

Nejzajímavější je ovšem zásuvka, do kterého se vkládá celé komunikační centrum metroprojectu. Slouží jako mobilní telefon, MP3 přehravač, navigace, ovladač audiosoustavy a multimediálního centra a ovladač, kterým se na dálku startuje klimatizace. Ovládá se přes dotykový displej a na dálku se třeba můžete podívat co se v interiéru vašeho miniaudi děje.

Metrosexuála od audi pohání motor 1,4 TSI s výkonem 150 koní, 240 newtonmetrů přenáší automatická převodovka S-Tronic. Zadní osmnáctipalcová kola rozměru 225/35 18 roztáčí 41koňový elektromotor, který dodává 200 newtonmetrů. 80% kroutícího momentu nabízí již od 1250 otáček. Oba motory mohou pracovat nezávisle.

Když je potřeba maximální výkon, pracují oba současně, při normálním využívání se řidič může rozhodnout, který pohon preferuje. Baterky se dobíjejí z obyčejné zásuvky a rekuperací a dovezou auto až 100 kilometrů daleko.

Když je třeba větší akční rádius, je na řadě spalovací motor. Díky systému start-stop, který při zastavení vypíná motor, ušetří až 15% paliva.

Kombinovaná spotřeba je 4,9 litru, na kilometr vypustí 112 gramů CO2. O tom, jaký motor bude pracovat, rozhoduje palubní počítač mimo jiné také na základě dat z navigace.

Audi koncept ale není žádný louda, rozjede se na 201 kilometrů v hodině a z nuly na stovku vypálí za 7,8 sekund.

Podvozek využívá tlumičů magnetic ride, které s pomocí magnetů a elektrického pole umí na povel řidiče změnit svou charakteristiku, znají je majitelé "eR-osmiček" a "TTček".

Z před nedávnem představené nové A4 si zase metrooproject vypůjčil systém "Drive Select", který umožňuje nakonfigurovat charakteristiku podvozku, řízení, motoru, převodovky...

Palubní počítač mimo jiné řidiči radí, jak co nejšetrněji hospodařit s energií, jak řadit, upozorní na zbytečně zapnuté spotřebiče, nebo třeba otevřená okénka.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.