Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mexická raketa VUHL 05 míří na Česko, pilot se nesmí přejídat

aktualizováno 
Mexiko není zapsané u Evropanů jako výrobce supersportovních aut, proslavené je výrobou brouků. Guillermo Echeverria Miller však staví superrychlá auta už třicet let. Teď míří puristický supersport jeho synů do Česka.

„Společnost Free race s.r.o. získala výhradní zastoupení mexické automobilky Vuhl,“ oznámila Lucie Pleskotová z chrudimské firmy. Jeden ze spolumajitelů firmy Guillermo Echeverria Miller byl v Česku podepsat smlouvu 30. června.

Fotogalerie

Ultralehký dvoumístný roadster je určený hlavně pro okruhové dovádění, má ale i silniční homologaci. VUHL 05 je auto pro puristy, už při pohledu na fotky je jasné, že nezbytná bude helma. Ani ne sedmimetráková motokára má v útrobách přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Ford EcoBoost, který je vyladěný na 285 koní výkonu a 420 Nm točivého momentu. Monokok z hliníkových profilů a komponentů, titanové šrouby, karoserie tvořená uhlíkovými vlákny srazily hmotnost na 695 kilogramů. Na výkonech tak bude znát doslova každý knedlík, který si dá jezdec k obědu.

Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost 245 km/h.

Ač se značka prezentuje jako mexická a auto bude vznikat v Mexiku ve firmě Adman Leku, tak vývoj je globální. Testuje a ladí se v Británii, karoserie vzniká v Kanadě, motor je od Fordu a další díly pocházejí od firem Magna Cosma, Bilstein, Hella nebo Sparco. Tedy od renomovaných specialistů na jednotlivé komponenty. Více o mexické raketě VUHL 05 čtěte zde.

 





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.