Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezi ojetými citroëny je dobré vybírat

aktualizováno 
Některá auta bývají ve statistikách kvality z německých stanic technické kontroly TÜV lepší než průměrná, jiná naopak horší a nezáleží přitom na jejich stáří. Dobře nebo špatně si vedou po celou dobu, kdy opouštějí pásy automobilky. Jinak je tomu u citroënů.

Citroën C5 | foto: Citroën

Například Citroën C3 dopadá ve statistikách spolehlivosti lépe, když je starší než jeho novější následovníci. Naopak xsara si vede dobře jako nový vůz, ale s přibývajícím věkem klesá do podprůměru.

Citroën C3 patří k autům s výraznými a nezaměnitelnými tvary. Němečtí technici však při pravidelných prohlídkách zjistili jednu velmi neobvyklou věc. "Normálně se kvalita auta zlepšuje, jak přibývají roky od spuštění výroby. U C3 je tomu, zdá se, naopak," uvádí letošní přehled vážných závad vycházející pod hlavičkou TÜV Report.

Zatímco na prvních prohlídkách po třech letech od koupě měly v loňském roce C3 tolik problémů, že se mezi 116 sledovanými auty umístily na nelichotivé 92. příčce, jejich starším kolegům se vedlo o dost lépe. Při druhé prohlídce po pěti letech už totiž stejný model zaujímá velmi dobré 20. místo mezi 111 porovnávanými konkurenty.

Citroën C3

Citroëny C3 totiž loni na první technickou kontrolu přijížděly ve srovnání s konkurencí častěji s unikajícím olejem z motoru a s nepřípustnou vůlí v řízení.

Podobný scénář se opakoval při kontrolách světel a brzdy. Tříleté C3 jsou ve všech sledovaných kritériích horší než průměr všech aut, pětileté naopak dopadají lépe. Nejvíce problémů bývá se světlomety.

Citroëny C3 automobilka vyrábí od roku 2002, nejstarší kusy v českých bazarech přijdou na 150 tisíc korun. Zájemci mohou počítat s nadstandardním prostorem na předních sedadlech, na zadních je těsněji.

Více místa nabízí Citroën Xsara, jehož místo v nabídce francouzského výrobce v roce 2004 zaujal nový model s označením C4. Xsaru nazývá TÜV Report Golfem po francouzsku.

Citroën Xsara

Tří- i pětileté xsary se loni na technických prohlídkách v Německu ukázaly v dobré kondici a patří jim v žebříčcích umístění mezi nadprůměrnými vozy s menším počtem závad. Sedm let a devět let staré modely však už upadají docela hluboko pod průměr.

Lepší je tedy sáhnout po autu s rokem výroby ne starším než 2002. Dnes skoro šestileté xsary přijdou v českých bazarech na částky od 120 tisíc korun a jsou přes vyšší cenu nového auta levnější než Citroëny C3.

Velké oblibě se v Česku těší užitkově vypadající berlingo. Prodává se však také v čistě osobním provedení a díky svému kvadratickému tvaru dobře pomůže i se stěhováním.

Posun berlinga žebříčky TÜV Reportu připomíná xsaru. Čím starší auto, tím horší výsledky.

"Přes všechny nedostatky patří berlingo mezi nejoblíbenější rodinné vozy," uvádí TÜV Report. Doporučuje v tomto případě vybírat spíše mladší ojetinu.

Pět let starý Citroën Berlingo lze v bazarech koupit za 130 tisíc korun. TÜV chválí, jak dobře se toto osobně-užitkové auto vyhýbá korozi, naopak starším modelům vytýká vůli v řízení. Problémy na technických kontrolách bývají se světly, jen tříleté kusy nemají trable s brzdami.

Citroën Berlingo

Vůbec nejlepší výsledků v žebříčcích TÜV Reportu mezi všemi citroëny dosahuje xantia, která se už sedm let nevyrábí. Její nástupce Citroën C5 na tom tak dobře není.

Za 100 až 150 tisíc korun lze v bazarech pořídit prostornou xantii ve stáří okolo osmi let, se širokou výbavou odpovídající autu střední třídy. Pro zájemce se nabízí také kombík.

V TÜV Reportu patří xantii místo na konci první třetiny nejlepších aut. Zato Citroën C5 patří na první prohlídce k autům s nadprůměrným množstvím vážných závad. Pětileté C5 se v žebříčku posunuly těsně mezi lepší průměr.

Rozdílně dopadají na technických prohlídkách také vůbec nejmenší citroëny. Saxo dopadá průměrně mezi staršími ojetinami okolo devíti až jedenácti let. Novější kusy padají vinou častých závad při kontrolách do hlubokého podprůměru stejně jako jeho nástupce v podobě Citroënu C2.

Autoři:


Témata: bazar, Německo, Citroën


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.