Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané slaví výročí britské značky rádoby novým elektrickým mrňousem

aktualizováno 
Dříve britská automobilka MG slaví letos devadesátileté výročí od založení. Jenže oslavy dirigují Číňané, kterým značka patří od roku 2005. A jako dárek oslavenci připravili malé elektrické vozítko Dynamo. Jenže stejné auto už čínský koncern ukázal před dvěma lety.

Značka MG (Morris Garages) byla založena v Británii v roce 1924. Proslavila se především malými sportovními vozy, během dlouhých let existence pak značka produkovala i běžnou konfekci převážně mezi malými a středními auty.

Fotogalerie

MG zažilo za svou existenci mnoho vlastníků a značka měla hodně hluchých let. Původní majitel William Morris ji vlastnil přímo do roku 1935, posléze až do roku 1952 v rámci Morris Motors. Pak to byl British Motors Corporation, krátce British Motor Holdings, následovalo spojení s Leylandem a v roce 1986 značku získal Rover. Po dvou letech ji převzal koncern British Aerospace, který ji předal v roce 1994 německému BMW.

To po dlouhých peripetiích vypadalo nadějně, jenže BMW po pár letech zjistilo, že tudy cesta nevede a v roce 2000 se firma osamostatnila jako MG Rover Group. Jenže o pět let později automobilka zkrachovala a záchrana se našla až v daleké Číně u koncernu SAIC, konkrétně u její pobočky NAC (Nanjing Automobile). Kam MG patří dodnes.

Automobilka nadále vyrábí vedle čínských fabrik i v Británii, kde má i vývojové centrum ve městě Longbridge. Aktuálně jsou v nabídce na britském trhu MG3 a MG6, v Číně je novinkou model MG5. Celkově to ale nejsou auta, která by trhala prodejní rekordy (více zde). 

Čínský koncern produkuje i modely značky Roewe, které vycházejí či navazují na britský Rover. Jenže čínský koncern nezískal na rozdíl od MG u Roveru práva na jeho značku, a proto se auta jmenují tak, jak se jmenují. Produkce je širší než u MG, v nabídce pak je stále přepracovaný letitý Rover 75, dobře známý i z našich silnic. Nyní se však jmenuje Roewe 750.

Roewe E50

Roewe E50

Dlouhý úvod má tentokrát významnou souvislost s novým modelem Dynamo. Ač čínský koncern SAIC tvrdí, že Dynamo je nový koncept, tak vlastně vůbec žádnou novinkou není. Téměř identicky vypadající auto, jen s drobnými retušemi karoserie, automobilka představila již v roce 2012 jako Roewe E50. 

Čtyřmístné vozítko má vcelku obstojný design, tedy alespoň v rámci své kategorie. Nová verze pod značkou MG jménem Dynamo je o poznání pohlednější. Designéři původní koncept Roewe doladili, přidali například denní diodová světla nebo protáhli linku bočních oken. Základ je ale u obou aut stejný.

Dynamo je čistě elektrické autíčko, které má podle výrobce motor o výkonu 52 kW a s neznámou kapacitou baterií. Původní Roewe E50 má stejný výkon elektromotoru a známe i kapacitu akumulátorů, která činní 18 kWh. Dynamo má mít dojezd 80 kilometrů, u roewe výrobce uváděl možná příliš optimistickou hodnotu téměř 200 kilometrů při ustálené rychlosti 70 kilometrů za hodinu.

Shodná je i rychlost dobíjení akumulátorů. Standardně to trvá šest hodin, s rychlonabíječkou se lze dostat na 80 procent kapacity za pouhou půlhodinu. Maximální rychlost původního Roewe E50 je 130 kilometrů za hodinu, ale to není rychlost pro městský provoz a mimo něj se podobné vozítko jen stěží podívá.

MG Dynamo je zatím jenom koncept, který výrobce oficiálně představí veřejnosti koncem června při oslavách výročí značky MG na závodním okruhu v Silverstone. O případném prodeji zatím nepadlo ani slovo, ale nemusí to být daleko realitě. V Číně se již Roewe E50 v omezené míře prodává. Cena je deformovaná výraznými slevami a odpustkami různých poplatků z titulu podpory elektromobilů.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.