MG XPower SV - supersport po anglicku

  • 6
I přes svůj "prototypový" vzhled odladěného závodního speciálu je to co vidíte na obrázcích konečná "civilní" verze MG, které budeme potkávat od příštího roku na evropských silnicích. "XPower SV" představený v těchto dnech na autosalonu v Birminghamu tak bude nejrychlejším seriově vyráběným MG.

 Přívlastek "sériový"však berme s rezervou, management MG jistojistě nezaplaví světové trhy tímto svým supersilným supersportem.

Protože bude v prodeji až od jara příštího roku, máte tedy dost času na to rozhodnout se který z dvou osmiválcových motorů pro Vás bude vhodnější. MG pro toto dvoumístné kupé nabízí motory V8 o výkonech 239 a 301 kW (326/410 koní) první o obsahu 4,6 l, druhý je rovnou pětilitrový. Dle údajú výrobce by méně výkonná verze měla z 0 na 100 zrychlit za 5 sekund a ručička rychloměru by se měla zastavit na maximální hodnotě 270km/h. U výkonnější verze jsou pak tyto hodnoty ještě neuvěřitelnější: 1-100 za 4,5s, maximální rychlost by měla být elektronicky omezena na 315 km/h.

Na karoserii jsou v hojné míře vyžita uhlíková vlákna, podvozek  pak byl svěřen do péče Stevu Randlovi, který má na svědomí civilní verzi McLarenu F1.
MG počítá, že ani pětilitrová verze, pojmenovaná "Club Sport",  nebude postačovat závodníkům, kteří si  XPower SV pořídí. Pro tyto účely výrobce nabízí speciální kit z produkce samotné MG, který ještě zvýší jak výkon, tak atraktivitu vozu (poznámka pro znalce: mluví se dokonce o úpravě nitro).
Nyní si už stačí připravit cca 100 000 euro na základní verzi tohoto monstra a těšit se na jaro.

MG XPower SV

MG XPower SV - boční pohled

MG XPower SV - pohled zezadu

MG XPower SV - interiér