Do čínských rukou se MG dostalo v roce 2005, kdy značku koupila firma Nanjing Automobile. Ta se za dva roky spojila s koncernem SAIC (taktéž čínským). I pod asijským managementem zůstalo MG na britském trhu, kde nabízí aktuálně větší sedan MG6 v několika specifikacích a pak nový hatchback MG3.
Novinka se začne prodávat na podzim letošního roku a základní cena byla na britském trhu stanovena na zhruba 10 000 liber, tedy asi 300 000 korun. A to je téměř shodná cena se základní britskou cenovkou Škody Fabia nebo koncernového příbuzného VW Polo či dalších hatchbacků této třídy.
Soupeřům se čínsko-britský hatchback postaví vcelku líbivou karoserií s délkou těsně přes čtyři metry a rozvorem 2,52 metru. Designem novinka neohromí, ale má rozhodně evropštější rysy než větší a starší model MG6. Vcelku jednoduché tvary asi nikoho neoslní, ale ani neurazí. Nutno dodat, že oba modely vznikaly v evropském centru firmy a vyrábějí se ve Velké Británii.
Hlavní devízou MG3 má být maximální individualizace podle přání zákazníka. Deset laků karoserie může vylepšit deset grafických polepů. V nabídce budou různé spoilery, velký výběr litých kol a dalších doplňků. To vše doplní bohatá příplatková výbava.
Interiér vozu vypadá velmi skromně, tady to bude mít se zavedenou konkurencí tento britsko-čínský produkt asi těžké. Možná to vynahradí bohatá výbava v nejvyšší verzi, která bude zahrnovat senzory deště, světel a parkování, polokožený interiér a lepší audio sestava. V každé verzi pak bude mít novinka denní svícení s LED světly.
Asi největší problémy v boji s konkurencí bude mít MG3 v nabídce motorů. Jestliže konkurenční auta stejné třídy nabízejí běžně pět, šest i více pohonných jednotek na výběr, tak u MG si zákazník bude moci "vybrat" z jediného agregátu. Příznivci nafty mají smůlu, fanoušci turbomotorů taktéž, jedinou jednotkou v MG3 bude atmosférický motor s objemem 1,5 litru a výkonem 77 kW. Stejně snadné to budou mít zákazníci s výběrem převodovky, buď se spokojí s pětistupňovým manuálem, nebo mohou jít o autosalon dál.
To na velké ambice značky neukazuje, ale je možné, že ve Velké Británii se najde dost tradicionalistů, kteří dají přednost britské značce (bez ohledu na čínský původ vlastníka firmy) před konkurencí. Mimo Británii se prodej neplánuje, tedy vyjma čínského trhu.
MG vzniklo již v roce 1924 a zkratka MG znamenala Morris Garages. V historii MG patřilo hned pod několik koncernů, po druhé světové válce to byl British Motor Corporation (BMC), následoval British Leyland, Rover Group, pak British Aerospace, až se značka spolu s Roverem dostala pod křídla BMW, kde vydržela do roku 2000. Před prodejem čínské značce Nanjing Automobile patřilo MG pod koncern MG Rover Group.