Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Padesátiletá britská klasika zase k mání. Motor má z chuligánské mazdy

aktualizováno 
Výrobce náhradních dílů na staré britské sportovní vozy se rozhodl svérázně oslavit padesátileté výročí legendárního MG MGB. Pro movité zájemce vyrobí limitovanou edici padesáti kusů tohoto vozu. Staronové MG bude pohánět dvoulitrový motor od Mazdy.

MG LE50 | foto: Frontline Developments

Britská firma Frontline Developments vyrábí náhradní a upravené díly pro klasické britské sporťáky šedesátých až devadesátých let: MG, Triumph nebo Austin-Healey. Při letošním padesátém výročí zahájení výroby legendárního spideru a kupé MG MGB se u Frontline Developments rozhodli vyrobit limitovanou edici tohoto vozu pod názvem LE50 (Limited Edition 50). Kde padesátka znamená nejenom výročí, ale i počet vyrobených vozů. A tak trochu i cenu, která startuje právě na padesáti tisících liber.

Fotogalerie

Staronový MGB se na první pohled neliší od originálu v podobě kupé z roku 1965. U Frontline Developments se totiž rozhodli postavit kupé GT a ne úplně původní roadster, který produkci MGB v roce 1962 zahajoval. Kupé s karosérií typu shooting brake (jakési kupé-kombi) se pak začalo vyrábět až v roce 1965.

Šasi a karoserie jsou úplně nové. Firma se soustředila na co nejnižší hmotnost, a tak na stavbu použila v maximálně možné míře hliník, který najdeme na karoserii i na podvozkových dílech. Lehká stavba (pod 900 kilogramů) tak přispěla k výbornému poměru hmotnosti a výkonu. Auto má tak 240 koní na jednu tunu.

MG LE50

Staronové MGB pohání motor od Mazdy, konkrétně dvoulitrový benzinový motor DOHC, který Mazda montuje do malého kupé MX-5. Výkon ale u Frontline Developments zvýšili ze standardních 160 koní (118 kW) na 215 koní (158 kW). Motor pohání zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku taktéž od Mazdy. Výrobce použití agregátu od Mazdy zdůvodňuje jeho lehkou stavbou. Motor je hliníkový a váží 85 kilogramů. Zajímavostí je, že Mazda na konci osmdesátých let s první generací MX-5 přišla právě proto, aby nahradila tehdy skomírající nabídku malých a lehkých britských roadsterů. Konstruktéři Mazdy se tehdy hodně inspirovali Lotusem Elan.

S lehkou karoserií a výkonným motorem je novodobé MGB hodně rychlé auto. Na stovku dosprintuje za pět sekund a maximální rychlost je 250 kilometrů za hodinu.

MG LE50

MG LE50 se snaží přiblížit originálu v každém detailu. Zvnějšku to jsou chromované nárazníky odpovídající původní specifikaci MGB GT z roku 1965, později v sedmdesátých letech už měl vůz nárazníky plastové. Karoserie se vyrábí ve třech barevných odstínech: bílé, světle zelené metalíze a šedé metalíze.

Předlohy se snaží držet i interiér. Zájemci o auto si mohou vybrat z několika barev alcantary a špičkové kůže Connolly, z kterých je vyvedený interiér. Na výběr jsou i barvy koberečků Wilton. Originální tvary mají i přístroje na palubní desce.

Z luxusních prvků výbavy dostanou zákazníci ve standardu jen elektrická okna, základní audio a vyhřívané zadní okno. Za další prvky výbavy se připlácí, v nabídce je klimatizace, vyhřívaná sedadla, dálkové ovládání zámků, špičkové audio Harman Kardon a mnoho dalších drobností.

Ale připlácí se i za zadní sedadla, v základním provedení je totiž kupé jen dvoumístné, na přání může mít konfiguraci 2 + 2. Peníze navíc si výrobce žádá i za samosvorný diferenciál, posilovač řízení nebo drátěná kola.

MG LE50

Základní cena novodobého MGB je 49 900 liber, což je v přepočtu asi 1,55 milionu korun. To sice není nízká cena, ale na ručně vyráběné britské kupé s geny z nejlepších let britských sporťáků to je asi akceptovatelná částka. Kompletní příplatková výbava může cenu auta navýšit ještě o dalších 10 000 liber (asi 310 000 korun). Pro radost z jízdy však drahá klimatizace nebude potřeba a příplatek za základní drátěná kola je snesitelných 1 500 korun.

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.