Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Michael Schumacher závodí na motorce a je zase hodně rychlý

  11:20aktualizováno  11:20
Legenda formule 1 má i po skončení své závodní kariéry roupy. Jezdí na závodních motorkách – a jde mu to výtečně.

Michael Schumacher testuje Ducati

Přestup ze sedla motocyklu do závodního kokpitu automobilu není až tak neobvyklá věc. Řada motocyklových závodníků v minulosti své štěstí za volantem zkoušela a řada z nich úspěšně.

Nejlepším příkladem je John Surtees, který se nejdříve stal v druhé polovině padesátých let minulého století sedmkrát mistrem světa silničních motocyklů. V šedesátých letech pak velmi úspěšně závodil v F1 a v roce ji 1964 ji dokonce vyhrál.

Z poslední doby přitáhly asi nejvíce pozornosti pokusy rovněž sedminásobného mistra světa Valentina Rossiho v rally, čas od času dostanou pozvánku na testování formule 1 někteří zejména italští jezdci (kromě Rossiho třeba Biaggi nebo Melandri). Postup opačným směrem – ze závodního monopostu na motorku – však nepatří k těm nejčastějším.

Výjimku potvrzující pravidlo tvoří další sedminásobný šampion, Michael Schumacher, který si závodní motocykly oblíbil. Minulý týden se například zúčastnil klubových závodů na maďarském Pannonia Ringu a nevedl si vůbec špatně. V sedle Hondy Fireblade dojel třetí, když ho předjela jen dvě esa německého šampionátu superbiků - první Martin Bauer a druhý Andy Meklau, zbytek z 27členného startovního pole dojel za ním.

Michael Schumacher byl v Maďarsku hostem superbikové stáje Holzhauer, která zde ladila stroje před ostrým zahájením německého šampionátu IDM. Zdroje z okruhu uvedly, že na jedno kolo dosahoval časů zhruba o 6 sekund pomalejších, než vítězná dvojice.

O tom, že to Michaelovi na závodních motorkách jde, se ví přinejmenším od loňského podzimu. Během novinářských testů po posledním závodě loňské sezony ve Valencii osedlal speciál Ducati GP7, s kterým 22letý ďábelský Australan Casey Stoner vyhrál celý šampionát.

K překvapení všech i sebe samého dokázal během 58 testovacích kol zajet fantastický čas 1:37:89. Pro srovnání: samotný předcházející závod MotoGP vyhrál domácí Danny Pedrosa, který přitom zajel nový rekord okruhu 1:32:748…

Dodejme, že Schumacher na tomto stroji seděl ve Valencii poprvé. V minulosti se sice na závodní ducati již svezl, ale to bylo v roce 2005 v Mugellu na typu Desmosedici ještě s objemem 990 ccm (dnes se závodí v MotoGP s osmistovkami).

Čas na kolo jen 5 sekund za rekordem je o to obdivuhodnější, že Stonerova ducati neměla namontovány superúčinné karbonové brzdy, které jezdci MotoGP používají, ale standardní ocelové, které jsou nasazovány jen v dešti.

Samotný Michael k tomu řekl, že jen doufal, že se o něco zlepší oproti svému minulému pokusu, když v Mugellu před třemi lety zaostal o 15 sekund na kolo. Zlepšení přičítal dobrým radám Randy Mamoly, bývalého závodníka a dnes komentátora Eurosportu, který mu vysvětlil, co dělá špatně. Také si pochvaloval příjemnější chování a ovládání osmistovky a zároveň popřel, že by se někdy pokusil o vstup do MotoGP, byť dosažené časy jsou lichotivé.

Harley-Davidson Michaela SchumacheraHarley-Davidson Michaela Schumachera





O Michaelovi je známo, že pro běžné ježdění vlastní několik Harley-Davidsonů a také jeden supermotard. Sám to komentuje: "Motocykly miluji, a tak na nich rád jezdím."

Michael Schumacher

Když byl tázán na srovnání jízdy ve formuli a motorce, řekl: "Zkoušel jsem najít nějakou podobnost, ale je to těžké. Trochu vám pomůže, když znáte ideální stopu, ale jinak oba tyto sporty nelze srovnat, jsou to úplně jiné světy."

Video z testování Ducati GP7:

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.