Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Michelin se chlubí letní pneumatikou vhodnou i do sněhu

aktualizováno 
Výrobce pneumatik Michelin představil nečekanou technickou novinku. Pneumatika CrossClimate je podle něj první letní pneumatika, která má zároveň certifikaci pro zimní provoz. Řidiči se díky ní zbaví nutnosti přezouvání. Pneumatika splňuje zákonné podmínky i v zemích, kde jsou zimní pneumatiky povinné.

Michelin se u nové pneumatiky pečlivě vyhýbá označení celoroční, byť právě tím CrossClimate v podstatě je. Firma se tím ovšem chce vyhnout předsudkům, které po právu vůči celoročním pneumatikám panují – nefungují totiž ideálně ani v létě, ani v zimě a odborníci je příliš nedoporučují.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

CrossClimate však slibuje opravdu univerzální vlastnosti, i když nejspíš opět musíme brát tvrzení výrobce trochu s rezervou. Zatím totiž nejsou k dispozici nezávislé testy, které by novou pneumatiku prověřily, na trh se novinka dostane letos v květnu.

Michelin se zatím chlubí, že brzdná dráha na suché vozovce je krátká a že při brzdění za mokra získala pneumatika nejvyšší známku A. Výkony na sněhu však firma neuvádí.

Na druhou stranu by se pneumatika CrossClimate mohla stát ideálním řešením pro méně náročné řidiče, kteří se se sněhem potkají jen výjimečně. Na suchu ji nejspíš běžná konkurence překoná třeba v míře přilnavosti, ale kdo jezdí s rozmyslem a nezávodí, nemusí třeba jen mírně zhoršené vlastnosti zaznamenat.

Vzhledem ke statistikám, které Michelin zveřejnil, by pak používání CrossClimate mohlo přeci jen bezpečnost na silnicích zvýšit. Plných 65 % evropských motoristů totiž používá letní pneumatiky i v zimě, ve Francii je to dokonce 76 % (zimní obutí tu není povinné). V Německu, kde jsou zimní pneumatiky povinnou zimní výbavou, nepřezuje 20 % motoristů. Opakem jsou pak řidiči, kteří používají celý rok zimní obutí, těch jsou v Německu 3 %, ve Francii 7 %. Celých 40 % řidičů přitom považuje přezouvání pneumatik za nepříjemnou komplikaci. To je docela široká skupina, které by mohla CrossClimate udělat dobrou službu.

Univerzálního zaměření pneumatiky dosáhl Michelin řadou změn v konstrukci. Směs běhounu je nově mimořádně pružná, což zvyšuje schopnost pneumatiky přilnout k povrchu za každých podmínek. Výrobce přitom slibuje nadále vysokou životnost a komfort pneumatiky. Vnitřní konstrukce pláště snižuje produkci tepla, které snižuje energetickou účinnost. Dobré zimní vlastnosti pak zajistí dezén s novým vzorkem ve tvaru písmene V s do sebe zapadajícími 3D lamelami. Michelin tvrdí, že právě velmi zvlněné a různé silné lamely s komplikovanou geometrií pomáhají záběru na sněhu nejvíce. Vytvářejí prý efekt drápů.

Michelin CrossClimate

Michelin uvede novinku na trh v květnu v celkem 23 rozměrech ve velikostech od 15 do 17 palců. Toto rozpětí má pokrýt potřeby 70 % evropského trhu s pneumatikami. V roce 2016 Michelin slibuje ještě další rozměry.

Ani tak samozřejmě nebude pneumatika CrossClimate zdaleka vhodná pro všechny. Řidiči vyžívající se v dynamické jízdě nebo ti, kdo se pohybují v horském prostředí, vždy udělají lépe, pokud zvolí specializovanou pneumatiku. V roce 2016 Michelin slibuje ještě další rozměry.

První zkušenosti

V prvních testech si nové micheliny nevedly špatně. "CrossClimate se chovaly docela dobře na všech površích. Na sněhu jim nechybí trakce, ale je třeba mít na paměti, že jsou kompromisním řešením," uvádí italský automagazín autoblog.it. "Je to zřetelné na lehkém zpoždění ve změně trajektorie při zatáčení na ledu a při brzdění  v porovnání s klasickými zimními pneumatikami," vysvětluje.

Při srovnání s klasickými celoročními gumami Goodyear Vector 4Seasons, držely nové micheliny lépe na mokrém asfaltu, v ostatních disciplínách si podle autoblog.it vedly nastejno.

Michelin CrossClimate




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Další z rubriky

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.