Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra C+C: další designérská revoluce od Nissanu

  12:05aktualizováno  12:05
Tak jako si s motoristickou veřejností zahrávají designéři Renaultu, podobně činí i jejich japonští kolegové ze spřízněného Nissanu. Poté, co u řidičů vzbudila rozmanité emoce nedávno představená primera, stejného výsledku dosáhne zcela jistě i menší micra. Aby byla pařížská premiéra dlouho očekávané novinky opravdu povedená, připravil šéf Nissanu Carlos Ghosn ještě jedno překvapení - kombinaci kupé a kabrioletu na podvozku micry s prozatimním názvem koncept C+C.

Nejdříve si ale pojďme stručně představit samotnou naději Japonců, ke které vzhlíží management s velkým očekáváním. Nová micra by se totiž opět měl stát nejprodávanějším Nissanem v Evropě vůbec.

Dílem designérského centra z Japonska tak i přičiněním evropských konstruktérů vznikl vůz, který by měl oslovit nejen starší zákazníky, jako  tomu bylo u micry doposud, ale také mladou a nejmladší generaci. Tak si to alespoň přeje japonská automobilka, která výrobu micry svěřuje do rukou evropského závodu v britském Sunderlandu.

Na novém voze lze vysledovat několik zajímavých charakteristik. Za prvé je nová micra dle dostupných informací o několik centimetrů kratší než její předchůdkyně, čímž jde proti trendu většiny konkurentů - ti se totiž s každým novým modelem vždy o pár centrimetrů zvětšují. To ale neznamená, že by uvnitř ubylo prostoru. Naopak, rozvor se zvětšil o 7,2 centrimetru a nyní  lze mezi nápravami naměřit  2432 mm. Další praktickou záležitostí jsou zadní posuvná sedadla, což cestujícím umožňuje volit mezi prostorem v kabině a v zavazadelníku.

Micra ale přichází i s elektronickým překvapením. Tím je tzv. "inteligentní klíč", u kterého stačí, aby ho měl řidič u sebe (například v kapse) a všechny funkce v autě se pak automaticky aktivují. V praxi systém funguje tak, že pokud se řidič s "inteligentním klíčem" přiblíží k vozu na méně než 80 centimetrů, stačí pak pouze stisknout tlačítko na klice dveří a ty se bez jakéhokoli aktivního použití klasického klíče či dálkového ovládání otevřou. Stejný princip se využívá i při startování. Micra přítomnost "klíče" rozpozná a dovolí nastartovat pouhým stisknutím ovladače na palubní desce. Více podrobností o této novince, která se přes spoustu protestů nakonec dostala až do konečné podoby micry, přineseme po pařížském autosalonu, až bude k dispozici více podrobností.

Zaútočí koncept C+C na populární Peugeot 206 CC?

Zatím není nic jistého, o výrobě kupékabrioletu na bázi micry nebylo ještě rozhodnuto. Vše prý dle hlasů z automobilky záleží na přijetí vozu veřejností při výstavní premiéře v Paříži. Jedno je ale jisté. Pokud se pohledná novinka na trh dostane, stane se přímým konkurentem Peugeotu 206 CC. Ještě jedna malá oprava na závěr: označení kupékabriolet (ve stylu Peugeotu) z počátku odstavce je dle názvosloví Nissanu mylné. Japonci totiž za zkratkou C+C vidí coupé+convertible, tedy jiné pojmenování pro vůz bez střechy. První dva snímky konceptu C+C si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Stejně jako současná micra i její nástupkyně přichází oslovit zákazníky kombinací kontroverzních tvarů.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.