Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra “R” a milý brouček? Spíš nadopovaný dravec!

  20:48aktualizováno  20:48
Malé městské vozítko od Nissanu svým nevinným výrazem a vypoulenými světlomety uchvátilo především ženy-řidičky. Aby si na své přišli i adrenalinoví motoristé z mužské části populace, rozhodla se japonská automobilka experimentálně postavit pořádně ostrou verzi. Už jen parametry výkonu 265 koní a kroutícího momentu 250 Nm, které dvoulitrový motor poskytuje, slibují mimořádný zážitek.

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Při pohledu do interiéru překvapí především absence zadních sedaček. Na místě zadní lavice totiž pulzuje srdce vozu. Motor se přestěhoval za záda řidiče také proto, že dvoulitrový čtyřválec, se kterým Nissan Primera v roce 1999 proháněl soupeře v britském šampionátu cestovních vozů, by se  pod kapotu pravděpodobně nevešel. Micra na tom jedině vydělala, těžiště celého vozu se dostalo víc doprostřed, což je snem každého automobilového konstruktéra.

Redakční test populárního minivozítka Nissan Micra 1.2 Tekna najdete ZDE!
Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery stejně jako posilovač řízení, zesíleno bylo uchycení tlumičů, které jsou samozřejmě stavitelné. Micra R je proto doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou to pak "salámy" 245/35. Starosti  si konstruktéři nedělali ani s rozměrem kotoučů brzd. Pod kola jednoduše nacpali to největší, co se vešlo. Vpředu tak najdeme kotouče o průměru 350 mm, vzadu o něco menší 330 milimetrové. Samozřejmostí je nastavitelné dělení brzdné síly mezi nápravami.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Proč taky, když pouze zbytečně zabírají místo a zvyšují hmotnost. Obdivovat je  naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

K 265 koním doplňme jen, že maximálního výkonu dosahuje při  8000 otáčkách/min. Tisíc kilogramů těžké autíčko dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Maximální rychlost by měla sahat ke 240 kilometrům v hodině. Motor spolupracuje s čistokrevnou šestistupňovou sekvenční převodovkou, která si vystačí bez pomoci elektroniky, jež by řidiči do jízdy "zbytečně mluvila". 

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery a zesíleno bylo uchycení stavitelných tlumičů.

Micra R je doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou pak pneumatiky o rozměru 245/35.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Obdivovat je naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

Autoři:


Témata: Nissan, Nissan Micra


Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.