Micra “R” a milý brouček? Spíš nadopovaný dravec!

  • 25
Malé městské vozítko od Nissanu svým nevinným výrazem a vypoulenými světlomety uchvátilo především ženy-řidičky. Aby si na své přišli i adrenalinoví motoristé z mužské části populace, rozhodla se japonská automobilka experimentálně postavit pořádně ostrou verzi. Už jen parametry výkonu 265 koní a kroutícího momentu 250 Nm, které dvoulitrový motor poskytuje, slibují mimořádný zážitek.

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Při pohledu do interiéru překvapí především absence zadních sedaček. Na místě zadní lavice totiž pulzuje srdce vozu. Motor se přestěhoval za záda řidiče také proto, že dvoulitrový čtyřválec, se kterým Nissan Primera v roce 1999 proháněl soupeře v britském šampionátu cestovních vozů, by se  pod kapotu pravděpodobně nevešel. Micra na tom jedině vydělala, těžiště celého vozu se dostalo víc doprostřed, což je snem každého automobilového konstruktéra.

Redakční test populárního minivozítka Nissan Micra 1.2 Tekna najdete ZDE!
Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery stejně jako posilovač řízení, zesíleno bylo uchycení tlumičů, které jsou samozřejmě stavitelné. Micra R je proto doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou to pak "salámy" 245/35. Starosti  si konstruktéři nedělali ani s rozměrem kotoučů brzd. Pod kola jednoduše nacpali to největší, co se vešlo. Vpředu tak najdeme kotouče o průměru 350 mm, vzadu o něco menší 330 milimetrové. Samozřejmostí je nastavitelné dělení brzdné síly mezi nápravami.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Proč taky, když pouze zbytečně zabírají místo a zvyšují hmotnost. Obdivovat je  naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

K 265 koním doplňme jen, že maximálního výkonu dosahuje při  8000 otáčkách/min. Tisíc kilogramů těžké autíčko dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Maximální rychlost by měla sahat ke 240 kilometrům v hodině. Motor spolupracuje s čistokrevnou šestistupňovou sekvenční převodovkou, která si vystačí bez pomoci elektroniky, jež by řidiči do jízdy "zbytečně mluvila". 

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery a zesíleno bylo uchycení stavitelných tlumičů.

Micra R je doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou pak pneumatiky o rozměru 245/35.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Obdivovat je naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.


Témata: Nissan, Nissan Micra