Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mikrobonbónek od Subaru: čtyřkolka pro čtyři

  14:21aktualizováno  14:21
Jak se staví v Japonsku auto do města? U subaru na to jdou takhle: hi-tech technologie, design hodný bláznivé studie a navrch vnitřní prostor, který je maximálně flexibilní. K tomu pohon všech čtyř kol a dietní spotřeba. Trpaslíci od Kolína blednou před "eR-jedničkou" závistí.

Flexibilita vnitřního prostoru je kouzelné slovní spojení, za které se automobilky schovávají, když chtějí auto "udat" jako MPVčko (velkoprostorové auto).

Podle těchto měřítek je takovým mikro-mikro MPVčkem i Subaru R1.

V třídveřovém autě pojede posádka buď pohodlně ve dvou, a nebo se uskromní, jako zavazadla poveze maximálně mobil a peněženku, a pojedou ve čtyřech. Auto uveze maximálně 220 kilogramů.

R1 nezapomíná ani na sportovní auru aut se souhvězdím ve znaku. Verze R1 STI se asi nedočkáme, uvnitř ale najdeme pár detailů, které připomenou s jakým dorostencem máme tu čest.

Pod kapot(k)ou osmsetkilového autíčka bijí statečně čtyři válce motoru s objemem 660 kubických centimetrů. Maximální výkon, který jsou schopny řidiči nabídnout je 40 kW, nejvyšší kroutící moment je 63 newtonmetrů.

Čtěte také:

R1e: elektrická myš od Subaru

Kromě miniaturních rozměrů nabízí R1 také miniaturní spotřebu, na 1 litr paliva by měla ujet 24 kilometrů. Samozřejmostí je ohleduplnost k životnímu prostředí, auto se "vejde" už i do superpřísných emisních norem pro rok 2010.

Motoru vládne automatická převodovka s plynulou změnou převodů i-CVT, kterou známe spíše ze skútrů.

Pohon všech kol, jak se pro auto se jménem Subaru v občance sluší a patří, bude v kombinaci s miniaturním rozvorem, o necelých 20 centimetrů přesahujícím dva metry, udávat autu zajímavé jizdní vlastnosti.

Ve výbavě nechybí ABS s EBD a dva airbagy, patnáctipalcová kola obouvají pneumatiky o rozměru 155/60. Na japonském trhu bude k mání také pouze "dvoukolová" verze (s poháněnou pouze jednou nápravou). Právě v těchto dnech se mikrosubaru do města představuje Evropě na autosalonu v Ženevě. Starý kontinent se ale podle všeho může těšit hlavně na "čtyřkolky".

Subaru R1e v číslech:

Délka x šířka x výška (mm) 3285 x 1510 x 1485
Rozvor (mm) 2195
Pneumatiky  155/50 R15
Uspořádání interiéru 2 + 2
Pohotovostní hmotnost 800 kg
Užitečná hmotnost 220 kg
Motor zážehový, čtyřválcový
Obsah 660 ccm
Max. výkon 40 kW
Max. kroutící moment 63 Nm

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.