Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mistrovský kousek Hondy. Mikrotahač s mikrokaravanem jako pro Barbie

aktualizováno 
Honda vymyslela karavan pro opravdu kompaktní kempování. Z malého MPV N-Box vyrobila tahač a k němu jako přívěs malinký karavan. Design odpovídá nákladním soupravám, ale k těm mají rozměry docela daleko.

Honda N-Truck a N-Camp | foto: Honda Japan

Jestli někdo umí mikroautíčka, tak jsou to Japonci. Speciální kategorie mikroaut Kei Cars je v Japonsku velmi populární, a to nejen díky speciálním předpisům, které tato auta zvýhodňují. Na druhou stranu mají Kei Cars poměrně přísná pravidla, je definována jejich délka i šířka, výkon a objem motoru.

Fotogalerie

Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, což splňuje i nové MPV od Hondy, které se jmenuje N-Box. Tento model Honda představila koncem loňského roku a do prodeje zamíří v letošním prvním čtvrtletí. Už samotný N-Box je docela zajímavé autíčko, které má velmi variabilní interiér. Pětidveřové provedení s velkými zadními dveřmi lze přeměnit na dodávku nebo dokonce na nouzovou postel.

Pro únorový veletrh Japan Camper Show, si pak Honda připravila naprostou lahůdku. Vzala N-Box a zkrátila ho o 50 centimetrů na 2,9 metru. Z auta vznikl jakýsi pick-up, má jen kabinu pro přední cestující a opravdu krátkou plochu za kabinou. Do prostoru za kabinou se možná vejde trocha zavazadel, ale na více než dvě sportovní tašky tam místo nebude. Tahač se jmenuje N-Truck a přívěs N-Camp (mikronáklaďáček Hondy ovšem není v rámci Kei Car prvním podobným počinem, už dříve Daihatsu ukázalo koncept tahače FC Deco Deck).

Návěs, respektive reálně přívěs, má jednu nápravu a je nad kloubem pro připojení k tahači protažený. Připojení je ale provedeno klasicky. Délku neznáme, automobilka ji neuvádí. Odhadem to bude tak tři metry, ale část se kryje s tahačem. Celá souprava má zhruba 5,5 metru, což je opravdu málo. Nejmenší karavany na trhu mají minimálně tři metry na délku a když je připojíme za obvyklé evropské mikroauto, máme soupravu odhadem o půl metru delší, než je N-Camp připojený za N-Truck.

O technice Honda nic konkrétního neuvádí. Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW. N-Box se vyrábí s pohonem jedné i obou náprav, zde by se čtyřkolka hodila. Převodovka je automatická bezestupňová.

K přívěsu také mnoho informací není, jen jeden obrázek. Z něj je patrné, že v interiéru si výrobce potrpěl na styl a vytříbený design. Dřevo, koberec a stylová křesílka vypadají skvěle, ale v kontextu rozměrů to je takový pokojíček pro panenku Barbie. Tomu docela odpovídá i zvolená barevná kombinace zajímavé fialové a bílé barvy. V praxi by měl přívěs vyhovět potřebám dvou osob, které chtějí cestovat stylově a neomezovat se tím, kde stráví noc.

Interiér je uzpůsobený tak, aby si ho majitelé mohli vybavit podle potřeby. Nejsou tam zbytečnosti. Dva lidé se vyspí na rozkládací posteli, ale její rozměr Honda opět neuvádí. Přívěs je bohatě prosklený a zvnějšku má na straně dveří i vytahovací markýzu pro venkovní posezení.

Jak je u Kei Cars obvyklé, jejich design je svébytný, ale rozhodně ne odfláknutý. Je to vidět i na této soupravě, kde si Honda dala velmi záležet na množství detailů, které jsou však patrné až při detailním pohledu. Je to třeba logo Hondy na čele přívěsu, úchyty pro manipulaci s přívěsem, blinkry na zrcátkách i na přívěsu nebo stejná koncová světla na obou částech soupravy.

Těžko hodnotit, zda se koncept N-Truck s N-Campem dostane do výroby. Ale v Japonsku je v tomto směru možné vše a zájem zákazníků by jistě nebyl malý. O ceně můžeme jen spekulovat, ale nízká by určitě nebyla. Základní MPV N-Box stojí v přepočtu přes 300 tisíc korun.

Autor:




Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.