Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miláno 2007: přehlídka stylu a špičkové techniky

  15:22aktualizováno  15:22
Série letošních motocyklových veletrhů vyvrcholila v hlavním městě Lombardie výstavou EICMA. V tom nejlepším světle se ukázaly především domácí značky.

Bimota DB7 | foto: Bimota

Stánek Aprilie patřil k těm největším a nejpřitažlivějším. K jeho hlavním ozdobám patřil velký motard SMV 750 Dorsoduro, vycházející technicky z naháče Shiver.

Aprilia Dorsoduro

Aprilia prohlašuje, že je určen pro expertní jezdce, a tomu nasvědčují hlavní parametry: výkon dvouválce se sevřením 90 stupňů je 95 koní, krouticí moment pak 80 Nm, který patří v tomto objemu k rekordním.

Vedle toho se dorsoduro může pochlubit špičkovou technikou, namátkou jmenujme radiální brzdiče přední brzdy nebo technologii ride-by-wire, po česku elektronický plyn. To vše zabaleno v atraktivním, pro Aprilii typickém technodesignu.

Snad ještě větší pozornost k sobě poutal koncept ultrasportovního naháče FV2 1200, který by měl demonstrovat, jakým směrem se bude vývoj u Aprilie ubírat.

Hojné nasazení karbonu došlo svého uplatnění dokonce na rámu a kyvné vidlici, paralelogramové zavěšení předního kola je odvozeno z právě testovaného řešení na speciálech GP250, nechybí kontrola trakce nebo vestavěné moduly GPRS a GSM kvůli telefonování.

Pohon obstarává tradičně dvouválec do V, ovšem s objemem 1200 ccm.

Další novinky potěší především mladší jezdce – dvojice Enduro a Motard RX a SX 125 je vzhledově inspirována dospělejší dvojicí RVX a SVX, i když jsou samozřejmě jednoválcové. Ze sortimentu skútrů prošel drobnějšími renovacemi svérázný model Scarabeo 125/200.

Bimota je výrobce z Rimini, který se realizuje zejména v ušlechtilých, sériově vyráběných přestavbách, využívajících motory jiných výrobců, v poslední době hlavně Ducati.

V Miláně měl premiéru model DB7, postavený kolem motoru 1098 Testastretta.

Technická elegance Bimot se těžko popisuje, za vše nejlépe hovoří fotky. Zde nejde ani tak o nejprogresivnější a futuristická řešení, byť i DB7je vybaveno špičkovou aktuální technikou.

Za pozornost stojí obzvláště originální trubkový rám z chrommolybdenové oceli s frézovanými komponenty nebo klasické uložení krásného výfuku. Výkon továrna zatím neudala, hmotnost ano – 170 kg bez náplní.

Základem modernizace jiného modelu, DB6 Delirio, je vestavba vzduchem chlazeného dvouválce se zvýšeným objemem na 1078 ccm.

K vidění byly také dva stroje s přídomkem Borsalino, postavené na počest 150. výročí založení asi nejslavnějšího výrobce klobouků. Změny na DB5 a DB6 Borsalino jsou výhradně designové a dotahují výsledný efekt do maxima.

Bimota DB6 Borsalino

Těsně před výstavou prosákly první fotografie novinek německého výrobce, který se tentokrát důkladně zaměřil na enduro řadu GS.

Naprostou a nejobletovanější novinkou bylo Enduro BMW F800GS, poháněné řadovým dvouválcem s maximálním výkonem 85 koní při 7500 otáčkách.

Podle prvních ohlasů se zdá, že se BMW trefilo přesně – většina současných cestovních endur jsou buď jednoválcové, a tudíž slabší a méně komfortní šestistovky, nebo těžkopádné tanky s objemem přes litr, které se v komplikovanějším terénu dostanou do problémů.

BMW F800 GS

F800GS je něco mezi, přitom důsledně splňuje požadavky cestovatelských dobrodruhů – drátěný výplet, 21palcové přední kolo, vysoké zdvihy odpružení, vpředu 250 mm.

Zároveň je dostatečně subtilní a neváží mnoho – suchá hmotnost je 178 kg. Je pravda, že skalní příznivci BMW zde nenajdou motor boxer ani kardan, přesto se dá očekávat, že osmistovka bude mít prodejní úspěch.

Jestli takový jako větší a starší sourozenec R1200GS, kterého se prodalo již neuvěřitelných 75 000 kusů (od 2004), ukáže čas.

BMW R1200 GS

Každopádně ani dvanáctistovka neunikla pozornosti konstruktérského týmu: výkon byl zvýšen na 105 koní při 8000 otáčkách, změny nastaly v převodovce, ergonomii a přibyla možnost dovybavit géeso elektronicky nastavitelným odpružením ESA, kterým lze i za jízdy přitvrdit nebo změkčit podvozek.

Skutečné cestovatele potěší, že jede také na 91oktanový benzin bez nutnosti dodatečných úprav. Zvenku je hlavní novinkou design pětipaprskových ráfků.

I nejmenší cestovní enduro BMW, model F650GS, patří k dlouholetým bestsellerům. Vnější podoba je převzata s osmistovky, pohonnou jednotkou je jednoválec s výkonem 71 koní.

BMW F650 GS

Více silničnímu zaměření malého géesa odpovídají lité ráfky s neoffroadovými pneumatikami, vpředu s rozměrem 19 palců.

Poslední novinkou německého výrobce je opravdu ostré Enduro G450X. Je tak ostré, že továrna prohlašuje, že se s ním hned můžete postavit na start závodu – v nich byla ostatně novinka již testována.

Leccos napoví informace, že součástí testovacího týmu byl slavný Joel Smets. Prodeje takovýchto drsných strojů rostou především v USA, Austrálii a Španělsku.

Výkon jednoválce dosahuje 50 koní, pod sedlem je umístěna nádrž na 8,5 litru a továrna slibuje ovladatelnost krosové 250tky.

Nedočkavci na svezení však budou muset ještě vydržet, do prodeje by se G450X mělo dostat v polovině roku 2008.

BMW G450X

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Harley-Davidson FXDWG
Harley-Davidson FXDWG

r.v. 2016, naj. 20 849 km, servisní kniha
375 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.