Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milano Eicma: zpomalovat se nebude…

aktualizováno 
Záplava toho, co se bude nosit v motorkách příští rok, pokračuje. Všechny důležité novinky se představily v Miláně. Co nového u Cagivy, Derbi, Ducati a Hondy?

Ducati 848 | foto: Ducati

Domácí Cagiva se pochlubila třemi novými skútříky: Nag a City jsou jednoduché padesátky, jedna 2T, druhá 4T.

Vyhlížejí trochu rozpočtově, ostatně proto výroba probíhá v asijském závodě Cagivy, který je schopen vyprodukovat 800 000 ks ročně. To Brillo 125 vypadá elegantněji – kola jsou 13palcová, výkon 9,5 koně.

Cagiva Brillo

Hlavní atrakcí stánku byl ovšem nástupce malorážky Mito, oblíbené nejen mezi italskými mladíky.

Cagiva Mito SP525 je jednou z posledních dvoutaktních stopětadvacítek a konstruktéři měli spoustu práce, aby splnila povinné limity Euro III.

Cagiva Mito

Toto úsilí by však mělo být vyváženo popularitou mezi začínajícími závodníky, neboť se počítá s tím, že část kupců se nespokojí s oficiálními 15 koníky a pustí se do úprav, které tuto hodnotu minimálně zdvojnásobí, souběžně s přihláškou do nějakého Mito Cupu.

Suchá hmotnost tohoto malého sebevědomého závoďáku je 129 kg.

Další značkou, specializující se na malé objemy, je španělská Derbi, v jejímž stánku bylo možno obdivovat také závodní stroj Lukáše Peška.

Standardní sortiment se rozrostl o velmi pěknou a autenticky vyhlížející Terru Adventure pro začínající světoběžníky, vystavenou i s hliníkovými kufry.

Od většiny strojů tohoto určení ji odlišuje pohon, o který se stará jednoválcová 125. Z těch podstatných technických dat uveďme výkon 15 koní, hmotnost 117 kg, nádrž na 11 litrů a rozměry ráfků 18 palců vpředu a 17 vzadu.

Podobně vyzrálým zpracováním a dospělým dojmem působil také motard Senda Drd Evo 50, který byste asi netipovali na padesátku.

Derbi Mulhacen Café 659

Styl Café racer je vlastní dalšímu novému modelu – Mulhacén Café 125. Největší Derbi, model Mulhacén Café 659, byl obohacen o speciální Angel Nieto Limited Edition, která vypadá jak jinak než hodně dobře.

Nejsilnější italská značka Ducati uvedla nejostřejší verzi loni představeného superbiku 1098R. Znalce boloňské značky nepřekvapilo, že na verzi R jsou k nalezení nejkvalitnější podvozkové komponenty, znalce Mistrovství světa superbiků zase, že "erko" má zvýšený objem motoru na 1 198 ccm (1098 a 1098S mají 1 099 ccm).

Ducati 1098R

Od příštího roku je totiž povolena účast dvouválců do limitu 1 200 a právě z této verze bude vycházet i závodní náčiní – nebo je to naopak?

Buď jak buď, technická data jsou na úrovni: 180 koní při 9 750 otáčkách, 134 Nm při 7 750 ot./min, 165 kg.

Dalším supersportovním nářadím je model 848, poháněný opět dvouválcovým motorem Testastretta s objemem 849 ccm.

Design samozřejmě kopíruje 1098, tři základní údaje svědčí o dobré sportovní formě: 134 k při 10 000 ot./min, 96 Nm při 8 250 ot., 168 kg. K pozoruhodnostem patří také na Ducati neobvyklá bílá perleť, která alternuje klasickou červenou kamufláž.

Nejvíce pozornosti ale přitáhl nový Monster 696. Starý Monster, poprvé uvedený před patnácti lety, patřil k ikonám italského motocyklového designu, o čemž svědčí také oněch 15 let bez zásadní změny vzhledu.

Ducati Monster 696

Je více než pravděpodobné, že se v dalších letech dočkáme přepracování celé Monster řady v tomto duchu. Hodnocení vzhledu necháme na vás, obecně lze říci, že drsnější styl starého Monstera je střídán trendy stylem.

Diskutovaným prvkem bude jistě přední rozpůlený světlomet. K dalším podstatným změnám patří odlévaná zadní část rámu (Ducati mívaly tradičně ocelové trubkové rámy) a "mokrá" spojka (pro šťouraly - "v olejové lázni").

Charakteristický (a pro laika) drastický zvuk suché spojky na volnoběh je tedy k lítosti konzervativních fandů značky tentam. Motor je převzatý z předchozí generace 695, je však vyladěn na vyšší hodnoty: 80 k při 9 000, 69 Nm 7 750 otáčkách.

Honda si jako jediná z japonských výrobců nechala pár es v rukávě i do Milána. Futuristický crossover DN-01 jsme popisovali v jedné z minulých reportáží z tokijské výstavy, zde měl evropskou premiéru.

Přejděme tedy k největší "pecce", kterou je nový velký Hornet, nyní s označením CB1000R. Vzhledově vychází z o něco dříve představené šestistovky, ovšem s některými modifikacemi: přednímu světlometu přibyla jedna čočka, vzadu je efektní letmo uchycené kolo.

Honda 1000

Celkový styl je japonsky moderní a agresivní, při pohledu na přístrojovou desku silně digitální zleva zprava. Hornety vždy stavěly na vitalitě motoru – tento pochází ze supersportu Fireblade 2007 -  konkrétní výkony však zatím nejsou známy, takže se prozatím spokojme s údajem o volnoběžných otáčkách motoru –       1 200 do minuty.

Poměrně vysoko je také umístěno sedlo – hodnotou 828 mm se blíží k některým lehčím endurům.

Skútrová sekce přivezla novou, nebo spíše trochu přepracovanou Forzu (úpravy motoru, převodovky a designu) a také u nás podstatně rozšířenější Lead.

Jako všichni se musel podrobit normě Euro III, a tak uvnitř pracuje nový motor s objemem 108 ccm a výkonem 9 koní.

Honda Lead

Sympatickým rysem je možnost úschovy dvou helem pod sedlem - pokud bude cena podobně přijatelná jako předchozí generace (45 000 Kč), nemusí se Honda o prodeje nového Leadu obávat.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.