Ducati 848

Ducati 848 | foto: Ducati

Milano Eicma: zpomalovat se nebude…

  • 2
Záplava toho, co se bude nosit v motorkách příští rok, pokračuje. Všechny důležité novinky se představily v Miláně. Co nového u Cagivy, Derbi, Ducati a Hondy?

Domácí Cagiva se pochlubila třemi novými skútříky: Nag a City jsou jednoduché padesátky, jedna 2T, druhá 4T.

Vyhlížejí trochu rozpočtově, ostatně proto výroba probíhá v asijském závodě Cagivy, který je schopen vyprodukovat 800 000 ks ročně. To Brillo 125 vypadá elegantněji – kola jsou 13palcová, výkon 9,5 koně.

Cagiva Brillo

Hlavní atrakcí stánku byl ovšem nástupce malorážky Mito, oblíbené nejen mezi italskými mladíky.

Cagiva Mito SP525 je jednou z posledních dvoutaktních stopětadvacítek a konstruktéři měli spoustu práce, aby splnila povinné limity Euro III.

Cagiva Mito

Toto úsilí by však mělo být vyváženo popularitou mezi začínajícími závodníky, neboť se počítá s tím, že část kupců se nespokojí s oficiálními 15 koníky a pustí se do úprav, které tuto hodnotu minimálně zdvojnásobí, souběžně s přihláškou do nějakého Mito Cupu.

Suchá hmotnost tohoto malého sebevědomého závoďáku je 129 kg.

Další značkou, specializující se na malé objemy, je španělská Derbi, v jejímž stánku bylo možno obdivovat také závodní stroj Lukáše Peška.

Standardní sortiment se rozrostl o velmi pěknou a autenticky vyhlížející Terru Adventure pro začínající světoběžníky, vystavenou i s hliníkovými kufry.

Od většiny strojů tohoto určení ji odlišuje pohon, o který se stará jednoválcová 125. Z těch podstatných technických dat uveďme výkon 15 koní, hmotnost 117 kg, nádrž na 11 litrů a rozměry ráfků 18 palců vpředu a 17 vzadu.

Podobně vyzrálým zpracováním a dospělým dojmem působil také motard Senda Drd Evo 50, který byste asi netipovali na padesátku.

Derbi Mulhacen Café 659

Styl Café racer je vlastní dalšímu novému modelu – Mulhacén Café 125. Největší Derbi, model Mulhacén Café 659, byl obohacen o speciální Angel Nieto Limited Edition, která vypadá jak jinak než hodně dobře.

Nejsilnější italská značka Ducati uvedla nejostřejší verzi loni představeného superbiku 1098R. Znalce boloňské značky nepřekvapilo, že na verzi R jsou k nalezení nejkvalitnější podvozkové komponenty, znalce Mistrovství světa superbiků zase, že "erko" má zvýšený objem motoru na 1 198 ccm (1098 a 1098S mají 1 099 ccm).

Ducati 1098R

Od příštího roku je totiž povolena účast dvouválců do limitu 1 200 a právě z této verze bude vycházet i závodní náčiní – nebo je to naopak?

Buď jak buď, technická data jsou na úrovni: 180 koní při 9 750 otáčkách, 134 Nm při 7 750 ot./min, 165 kg.

Dalším supersportovním nářadím je model 848, poháněný opět dvouválcovým motorem Testastretta s objemem 849 ccm.

Design samozřejmě kopíruje 1098, tři základní údaje svědčí o dobré sportovní formě: 134 k při 10 000 ot./min, 96 Nm při 8 250 ot., 168 kg. K pozoruhodnostem patří také na Ducati neobvyklá bílá perleť, která alternuje klasickou červenou kamufláž.

Nejvíce pozornosti ale přitáhl nový Monster 696. Starý Monster, poprvé uvedený před patnácti lety, patřil k ikonám italského motocyklového designu, o čemž svědčí také oněch 15 let bez zásadní změny vzhledu.

Ducati Monster 696

Je více než pravděpodobné, že se v dalších letech dočkáme přepracování celé Monster řady v tomto duchu. Hodnocení vzhledu necháme na vás, obecně lze říci, že drsnější styl starého Monstera je střídán trendy stylem.

Diskutovaným prvkem bude jistě přední rozpůlený světlomet. K dalším podstatným změnám patří odlévaná zadní část rámu (Ducati mívaly tradičně ocelové trubkové rámy) a "mokrá" spojka (pro šťouraly - "v olejové lázni").

Charakteristický (a pro laika) drastický zvuk suché spojky na volnoběh je tedy k lítosti konzervativních fandů značky tentam. Motor je převzatý z předchozí generace 695, je však vyladěn na vyšší hodnoty: 80 k při 9 000, 69 Nm 7 750 otáčkách.

Honda si jako jediná z japonských výrobců nechala pár es v rukávě i do Milána. Futuristický crossover DN-01 jsme popisovali v jedné z minulých reportáží z tokijské výstavy, zde měl evropskou premiéru.

Přejděme tedy k největší "pecce", kterou je nový velký Hornet, nyní s označením CB1000R. Vzhledově vychází z o něco dříve představené šestistovky, ovšem s některými modifikacemi: přednímu světlometu přibyla jedna čočka, vzadu je efektní letmo uchycené kolo.

Honda 1000

Celkový styl je japonsky moderní a agresivní, při pohledu na přístrojovou desku silně digitální zleva zprava. Hornety vždy stavěly na vitalitě motoru – tento pochází ze supersportu Fireblade 2007 -  konkrétní výkony však zatím nejsou známy, takže se prozatím spokojme s údajem o volnoběžných otáčkách motoru –       1 200 do minuty.

Poměrně vysoko je také umístěno sedlo – hodnotou 828 mm se blíží k některým lehčím endurům.

Skútrová sekce přivezla novou, nebo spíše trochu přepracovanou Forzu (úpravy motoru, převodovky a designu) a také u nás podstatně rozšířenější Lead.

Jako všichni se musel podrobit normě Euro III, a tak uvnitř pracuje nový motor s objemem 108 ccm a výkonem 9 koní.

Honda Lead

Sympatickým rysem je možnost úschovy dvou helem pod sedlem - pokud bude cena podobně přijatelná jako předchozí generace (45 000 Kč), nemusí se Honda o prodeje nového Leadu obávat.