Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlna retra nabírá na síle. Nejkrásnější motorky jsou v Milánu

  16:10aktualizováno  16:10
Miláno (od spolupracovníka iDNES.cz) - V motocyklovém světě stále roste zájem o historicky laděné motocykly. Retro vlna a móda café-racerů přiměla hlavní motocyklové značky, aby zapátraly ve své minulosti a přivezly do Milána modely inspirované sedmdesátými lety, nejlépe s kulatým světlometem.

Stále více milovníků jízdy v jedné stopě totiž vyžaduje hlavně ryzí zážitek ze svezení na krásném a perfektně zpracovaném stroji s bohatou minulostí. A k projížďce kousek za město a parkování před kavárnou ani nepotřebujete stovky koní a elektronické asistenty, tady je hlavní styl!

Ducati Scrambler Flat Track Pro a Sixty2

Domácí italská značka před rokem poslala na trh relativně jednoduchý „městský“ model Ducati Scrambler a okamžitě si připsala o čtvrtinu vyšší prodeje. Proto letos závodnická legenda Troy Bayliss přivezla na pódium verzi Flat Track, který k retro vlně přidává ještě téma závodů na hliněném oválu. Liší se designem a sportovním výfukem Full Throttle, jinak zůstala technika nezměněná a pod sedlem tepe jednoduchý vzduchem chlazený véčkový dvouválec 800 ccm.

Ducati Scrambler Flat Track Pro

Ducati Scrambler Flat Track Pro

Ducati Scrambler Sixty2

Ducati Scrambler Sixty2

Novinkou je Ducati Scrambler Sixty2, který je zaměřený na slečny a začínající jezdce. Místo osmistovky totiž Sixty2 dostal poloviční motor 399 ccm s výkonem 41 koní a nižší hmotností 167 kg suché váhy. Ostatní komponenty a rám jsou shodné s „velkým“ Scramblerem a i zde jde především o styl a pečlivý výběr doplňků a barevných doplňků. A protože je Itálie módní velmoc, mohou si slečny ke své Ducati vybrat i tu správnou kabelku, botičky, bundičky...

Yamahu XSR900 přivezl „božský“ Valentino

S retro modelem přichází i japonská Yamaha, během slavnostního galavečera přivezla na pódium hlavní novinku ta největší celebrita a italská ikona – závodník z moto GP Valentino Rossi – kterému před pár týdny jen o vlásek unikl již desátý titul mistra světa MotoGP. A ovace italského publika byly doslova nekonečné. Rossi si díky dokonalému jezdeckému stylu vysloužil přezdívku Doctor a s nesmazatelným milým úsměvem na tváři toho pro propagaci motocyklového sporu udělal jako nikdo jiný.

Yamahu XSR900 přivezl na premiéru Valentino Rossi.

Yamahu XSR900 přivezl na premiéru Valentino Rossi.

Model XSR900 vychází z moderní řady MT a má nejnovější tříválcový motor, litý rám, futuristický výfuk schovaný pod motorem.... ale přesto se díky pečlivě navržené siluetě, tvaru nádrže a kulatému světlu může hlásit k vlně retro motocyklů s návazností na flat-trackery minulosti. A ve videoklipu v tomto článku to připomněl i pohled na další závodnickou legendu z historie, Kennyho Robertse.

Může se hodit

Patříte mezi milovníky jízdy v jedné stopě? Vyberte si motocykl na Automodul.cz a vychutnejte si ten pravý zážitek.

Zájemce o klasiku potěší i zpracování, návrháři se snažili co nejvíc vyhnout plastům a maximálně využili kovové prvky a hliníkové povrchy, i přesto se „pod kapotou“ skrývá dost elektroniky jako ABS, kontrola trakce a nastavení výkonových režimů například pro bezpečnější jízdu v dešti. Také moderní odpružení s obrácenou přední vidlicí a kompletní možností nastavení ukazuje, že tady se navazuje na pořádně rychlou závodní minulosti Yamahy.

Moto Guzzi V9 Bobber a Roamer

Italská značka z koncernu Piaggio už v nabídce jedno retro měla v podobě řady V7, nyní v Miláně předvedla novou řadu V9 jako silnější a větší alternativu. Základem je samozřejmě motor s dvěma válci vysunutými šikmo nahoru a do stran, Guzzi žádnou jinou pohonnou jednotku ani neplánuje, toto je její tradice. Nový agregát 850 ccm má 55 koní a je podstatně modernější než předchozí 750, novinkou je také šestistupňová převodovka a kontrola trakce, to u této značky až dosud nebylo zvykem.

Moto Guzzi V9 Roamer

Moto Guzzi V9 Roamer

Moto Guzzi V9 Bobber

Moto Guzzi V9 Bobber

Bobber má mohutnou přední pneumatiku a stylově navazuje na americké stroje, ovšem druhý model Roamer je díly úzkému sedlu a krásnému tvaru nádrže v podstatě hotový café-racer, jaký si nadšenci po nocích staví v garážích. Také chytrá volba litých kol s tenkými loukotěmi připomínajícími dráty dává mašině dokonalý výraz a v Evropě asi bude patřit k prodejním hitům podobně jako předchozí řada V7.

Honda CRF1000L Africa Twin bude i s automatem

I tento model je odkazem na slavnou minulost, konkrétně Afriky Twin 750, ovšem tady jde spíš o oživení nabídky opravdu univerzálním strojem pro silnici i terén. Segment cestovních endur totiž nabízí stále silnější a větší modely, které jsou však stále těžší a stále více zaměřené na silnici. Proto hodně roste poptávka po lehčím stroji, který by kromě zábavy na asfaltu a pohodových přesunů po dálnici nabídl i opravdové terénní schopnosti. Přesně taková byla před desítkami let Africa Twin a přesně taková by měla být její litrová nástupkyně, která se v Miláně poprvé ukázala naživo.

Honda CRF1000L Africa Twin

Honda CRF1000L Africa Twin

Řadový dvouválec o objemu 998 ccm má „jenom“ 95 koní. Ne, že by to bylo málo, ale cestovní endura se v dnešní době pohybují v rozmezí 120-160 koní, které však v terénu nemají šanci využít. Nová honda je v porovnání s konkurencí výrazně štíhlejší a vyšší a po dlouhé době tak přichází velké cestovní enduro, které opravdu láká po jízdě ve stupačkách.

Fotogalerie

I tady už přichází ke slovu elektronika a kromě vypínatelného ABS (vypnutí pouze pro zadní kolo) bude v nabídce také nastavitelný systém kontroly trakce Honda Selectable Torque Control.

Vedle řazení klasickou manuální převodovkou bude také hodně zajímavá verze s automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT (Dual Clutch Transmission). Ta postrádá páčku spojky a řazení zajišťují tlačítka na levé rukojeti řídítek nebo plná automatika. Tuto převodovku už Honda má vyzkoušenou u řady dalších modelů a pro Afriku ji vybavila ještě režimem G pro jízdu v terénu. Systém umí sledovat jízdní styl řidiče i aktuální podmínky a podle toho dokáže řadit, dokáže dokonce i sledovat, zda jedete do kopce nebo z kopce.

BMW R nineT Scrambler

Na lehce terénní vlnu se vyhoupl i nový model od BMW s názvem Scrambler jako odvozená verze úspěšného café-raceru R nineT. Na stroj s klasickou přední vidlicí a dvouválcovým boxerem se podíváme za pár dní v samostatném článku, takže jen ve zkratce: boxer 1200 ccm naladěný na 110 koní tentokrát dostal lehce terénní nádech historických endur.

BMW R nineT Scrambler

BMW R nineT Scrambler

Na výstavě v Miláně jsme se s ním mohli setkat nejen v expozici BMW, ale v mírných úpravách také na stáncích celé řady dalších značek, které ho využily pro prezentaci svých produktů.

Autoři:


Témata: Retro


Nejčtenější

Test letních pneumatik
Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum....  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.