Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejslavnější sporťák slaví milion, většina 911 stále jezdí

aktualizováno 
Snad každé porsche je milionové svou cenovkou. Zelený kousek je ale opravdu výjimečný. Nejslavnější model značky a dost pravděpodobně taky nejslavnější sporťák světa vznikl v uplynulém týdnu v miliontém exempláři. První Porsche 911 vyrobili v roce 1963.

Milionté Porsche 911 | foto: Porsche

Porsche s plochým motorem uloženým za zadní nápravou má nezaměnitelný design, charakter i jízdní vlastnosti. Řada 911 je také nejúspěšnějším závodním vozem všech dob. Více než polovina z 30 000 vítězství vozů Porsche v různých disciplínách motorsposrtu připadá právě na tento model.

Z montážní linky v Zuffenhausenu sjel 54 let po představení první generace miliontý exemplář Porsche 911 v individuální barvě pojemenované „irská zelená“. Provedení Carrera S s exkluzivními prvky výbavy na přání ji obléklo po vzoru první generace 911 z roku 1963.

Milionté Porsche 911
Milionté Porsche 911

Wolfgang Porsche, předseda dozorčí rady společnosti Porsche AG, se účastnil vývoje modelu 911 od úplného začátku: „Před 54 lety jsem směl se svým otcem podniknout první jízdy po vysokohorské silnici na Großglockner,“ vzpomíná. „Základní hodnoty naší značky jsou i dnes díky modelu 911 stejně vizionářské jako po celou naši historii od prvního Porsche 356 z roku 1948.“ Jedinečné je také zachování základní koncepce původního modelu 911 až do současnosti.

Fotogalerie

Z toho milionu je podle pátrání automobilky více než 70 procent všech dosud vyrobených vozů 911 dodnes v provozuschopném stavu. Jen v roce 2016 bylo zákazníkům na celém světě dodáno 32 365 devětsetjedenáctek.

Milionté Porsche 911 zůstane „doma“. Než bude zařazeno do sbírky Muzea Porsche, podnikne cestu kolem světa, která povede mimo jiné přes skotskou vrchovinu, Nürburgring, USA nebo Čínu.

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.