Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejslavnější sporťák slaví milion, většina 911 stále jezdí

aktualizováno 
Snad každé porsche je milionové svou cenovkou. Zelený kousek je ale opravdu výjimečný. Nejslavnější model značky a dost pravděpodobně taky nejslavnější sporťák světa vznikl v uplynulém týdnu v miliontém exempláři. První Porsche 911 vyrobili v roce 1963.

Milionté Porsche 911 | foto: Porsche

Porsche s plochým motorem uloženým za zadní nápravou má nezaměnitelný design, charakter i jízdní vlastnosti. Řada 911 je také nejúspěšnějším závodním vozem všech dob. Více než polovina z 30 000 vítězství vozů Porsche v různých disciplínách motorsposrtu připadá právě na tento model.

Z montážní linky v Zuffenhausenu sjel 54 let po představení první generace miliontý exemplář Porsche 911 v individuální barvě pojemenované „irská zelená“. Provedení Carrera S s exkluzivními prvky výbavy na přání ji obléklo po vzoru první generace 911 z roku 1963.

Milionté Porsche 911
Milionté Porsche 911

Wolfgang Porsche, předseda dozorčí rady společnosti Porsche AG, se účastnil vývoje modelu 911 od úplného začátku: „Před 54 lety jsem směl se svým otcem podniknout první jízdy po vysokohorské silnici na Großglockner,“ vzpomíná. „Základní hodnoty naší značky jsou i dnes díky modelu 911 stejně vizionářské jako po celou naši historii od prvního Porsche 356 z roku 1948.“ Jedinečné je také zachování základní koncepce původního modelu 911 až do současnosti.

Fotogalerie

Z toho milionu je podle pátrání automobilky více než 70 procent všech dosud vyrobených vozů 911 dodnes v provozuschopném stavu. Jen v roce 2016 bylo zákazníkům na celém světě dodáno 32 365 devětsetjedenáctek.

Milionté Porsche 911 zůstane „doma“. Než bude zařazeno do sbírky Muzea Porsche, podnikne cestu kolem světa, která povede mimo jiné přes skotskou vrchovinu, Nürburgring, USA nebo Čínu.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.