Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský milionář kradl auta jako lék na deprese a nespavost

  11:34aktualizováno  11:34
Čcheng Li-sin dosáhl splnění svého čínského snu. Z nuly se vypracoval na milionáře a mohl se oddávat takovým životním radostem, jako naučit se létat a rozebírat auta na díly.

Čínský milionář, který kradl auta, soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

A krom toho měl ještě jednu libůstku - hrozně rád kradl auta, protože vzrušení z krádeže mu prý pomáhalo léčit deprese a nespavost, napsal zpravodajský server The Times.

Před soudem, který ho poslal na osm let za mříže za krádeže tří vozů značky Toyota Land Cruiser Prado, Čcheng vypověděl, že po krádeži prvního vozu byl nesmírně nadšený. „Zlepšila se mi chuť k jídlu a taky jsem začal lépe spát,“ řekl soudu.

Toyota Land Cruiser Prado

S majetkem převyšujícím v přepočtu 71 milionů korun z podnikání v oboru elektrospotřebičů a s více než deseti miliony korun ročně z promotérské společnosti pořádající koncerty si Čcheng mohl snadno dovolit automobily koupit. Místo toho ho lákalo vzrušení z propracovaného zlodějského postupu.

Nejprve na vyhlédnutý vůz umístil GPS sledovací zařízení, stopoval vozy na svém počítači a vracel se k nim s technologicky vyspělou pomůckou, která mu okopírovala klíč. Po přípravách trvajících více než deset dnů se k autu vrátil s falešným klíčem i dekodérem deaktivujícím poplašný systém. Rušičkou odblokoval možná sledovací zařízení legálně nainstalovaná ve voze a pak s automobilem odjel. Doma všechny vozy rozebral, protože si údajně chtěl sestavit vlastní - a lepší - auto.

Čchengův příběh finančního úspěchu je jedním z milionů podobných, které se za posledních několik desetiletí výjimečného ekonomického růstu v Číně odehrály. Čchengovi ale štěstí nepřinesl. Obžalovaný tvrdil, že byl doma nespokojený, několikrát se rozvedl a znovu oženil, a soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí.

Autoři: ,


Témata: Toyota, Trest smrti


Nejčtenější

Silný vítr převrátil nákladnímu autu z Hulína prázdný přívěs, který zablokoval
Českem se žene fičák. Držte pevně volant a pozor na nákladní auta

V Česku fouká silný vítr, v takových chvílích je bezpečnější nevyjíždět. Když už vyjedete, uberte plyn a sledujte okolí. Nejvíce ohrožená jsou vyšší auta,...  celý článek

Poutací plakát na Velké ceny Kuby v letech 1957 (vlevo) a 1958
Havana 1958: Dramatický únos slavného šampióna F1 s požehnáním Fidela Castra

V únoru 1958 hnutí budoucího dlouholetého kubánského diktátora Fidela Castra uneslo největší hvězdu šampionátu Formule 1 Juana Manuela Fangia těsně před...  celý článek

Oproti závodnímu D-type měl XKSS plátěnou střechu, nosič zavazadel a...
Jaguar za půl miliardy: ceny prvního supersportu vyšponoval oheň

Přesně před 60 roky vyšlehly z továrny Jaguaru na Browns Lane v Coventry plameny. Kromě budovy požár strávil i devět karoserií modelu XKSS. Posledních, které...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Motocykl se hodí i na běžné projížďky a výlety.
Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.