Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milionová Škoda 100 slaví čtyřicáté narozeniny

aktualizováno 
Škoda 100, kterých po světě jezdilo víc než milion a i teď je možné tento vůz potkat, slaví čtyřicáté narozeniny. Její výrobu nezastavil ani velký požár, který v roce 1969 postihl mladoboleslavskou automobilku.

Škoda 100/110 | foto: Škoda Auto

"Oheň vypukl 12. srpna 1969. Zasáhl ,naštěstí‘ starou část závodu. Byl to jeden z nejničivějších požárů za posledních 40 let. Škody dosáhly 320 milionů korun. Výrobu nového vozu však požár nezpozdil a na konci srpna byla veřejnosti představena nová škodovka, která měla moderní karoserii a proti ,tisícovce‘ dostala také nový interiér a další prvky," popsal mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Škoda 100/110 se vyráběla od roku 1969 až do roku 1977. "Můj dědeček si vůz koupil hned, když se začal vyrábět, a prodal ho teprve před sedmi lety. Bylo to úžasné a spolehlivé auto," řekla Pavla Procházková z Mladé Boleslavi.

Vůz navázal na předchozí model 1000/1100 MB, kvůli němuž byl na začátku 60. let vybudován zcela nový výrobní areál. Za dobu, kdy se "stovka" vyráběla, jich z pásu sjelo více než milion.

V roce 1970 začal pobočný závod v Kvasinách s výrobou dvoudveřové verze Škoda 110 R. Toto kupé se vyrábělo až do roku 1980. Z vozu Škoda 100/110 bylo odvozeno i několik prototypů a malosériových vozů, například Škoda 110 Super Sport, známá později jako Upír z Feratu.

Škoda S110L na novozélandské rallye v roce 1972. Posádka Chandler/MacMenigall
Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.