Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miliony testů vynesly na špici japonská auta

  13:10aktualizováno  13:10
- Výsledky technických prohlídek tří milionů osobních automobilů posloužily jako podklad k sestavení letošních žebříčků kvality a spolehlivosti, které jako pomůcku pro zájemce o starší vozy tradičně zveřejňuje německý Technický kontrolní spolek (TÜV). O statistiky mají zájem i zdejší motoristé, které tuzemské zdroje neuspokojují. "V Česku zatím podobné přehledy neexistují. Databáze ale máme a v budoucnu - neodhaduji kdy - by se něco podobného zřejmě sestavit dalo," říká pracovník ministerstva dopravy a spojů Ladislav Procházka.
Na rozdíl od předchozích let se v německých statistikách objevují také škodovky, leč výsledky jsou nelichotivé: mezi auty do tří roků stáří je Felicia pětašedesátá a Favorit/Forman obsadil dokonce předposlední třiaosmdesátou příčku. Mezi vozy do pěti let je Škoda Favorit/Forman sedmaosmdesátá, tedy čtvrtá od konce.
Technici TÜV sice ročně prověří přes sedm milionů osobních automobilů, ovšem v žebříčcích se objevují jen auta ve věku od tří do jedenácti let a typy, kterých ke kontrolám v předchozím roce přijelo nejméně pět stovek. Kontroloři sledují sto parametrů, ale největší pozornost věnují korozi nosných dílů, kvalitě řízení a zavěšení kol, brzdám, motoru, únikům oleje, osvětlení a výfuku.
TÜV varuje: Dobře sedmdesát procent osobních vozů deset až jedenáct let starých vykazuje větší či menší technické závady. Naopak bez závad je podle zjištění německých techniků sedmdesát procent teprve tříletých vozů. S přibývajícími kilometry a roky samozřejmě na kvalitě ubývá: bez závad je ještě téměř sedmapadesát procent automobilů ve věku do pěti roků, šestačtyřicet procent vozů do sedmi let a osmatřicet procent aut starých do devíti roků.
Do žebříčků se sice nepromítají automobily starší jedenácti let, ovšem kontroloři zveřejnili v TÜV Auto Report '99 také fakt, který by měli vzít v úvahu i zdejší zájemci o jetá auta nejnižších cenových kategorií: mezi zmíněnými vozy ve stáří nad jedenáct roků je pouze třiadvacet procent bez závad.
V hodnocení tradičně nejlépe obstály japonské vozy, mezi něž se zvlášť mezi mladšími auty na čelní místa vklínily jen značky Mercedes, Saab, Volvo a Porsche. Právě Porsche 911 je jediným evropským výrobkem, který v některé z hodnocených kategorií japonskou konkurenci pokořil: je na prvním, tudíž nejlepším místě v kategorii automobilů ve stáří od deseti do jedenácti roků.
Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.