Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníci SUV chystají konta. Na cestě je nová Honda CR-V a Ford Kuga

aktualizováno 
Novou generaci oblíbeného SUV CR-V představila Honda na autosalonu v Los Angeles. Na stejném místě se novým SUV pochlubil i Ford. Model Escape je sice určený pro USA, ale skrývá se v něm i druhá generace evropského modelu Kuga. Na jeho premiéru si však počkáme až do poloviny příštího roku.

I představená nová Honda CR-V je určena zatím pro americký trh, ale je velmi pravděpodobné, že až automobilka novinku představí na jaře na ženevském autosalonu, bude vypadat stejně. Respektive rozdíly v detailech budou minimální.

Honda u nového SUV vsadila zpředu na výrazně špičatý čumák, který je pro celou modelovou generaci charakteristický. Tentokrát je ale špička opravdu ostrá. Z předchozí generace si novinka vzala zužující se zakončení boční linie oken. Ovšem z ladného obloučku tentokrát designéři vykreslili opět velmi ostrou špičku. Na tu navazuje i zalomení pátých dveří.

Honda CR-V

Celkově je nové CR-V o fous kratší, ale rozdíl dvou centimetrů není příliš markantní. Šířka zůstala zachována, novinka je ale nižší. V případě čtyřkolky o 2,5 centimetru, u modelu s předním pohonem dokonce o 3,5 centimetru. Celkové rozměry auta jsou 4,53 × 1,82 × 1,65 metru a rozvor má hodnotu 2,62 metru. Přes celkově nižší rozměry působí nový model robustnějším dojmem a trochu sportovněji.

Fotogalerie

Interiér je úplně jiný. Především je protažený prostřední panel palubní desky až mezi sedadla, tedy jako u většiny aut. MPV styl dožívajícího modelu je tak zapomenut. A to samé platí i o off-roadových šikmých madlech na dveřích. Místo nich má nové CR-V tradičně tvarované výplně dveří s téměř vodorovnými madly. Z celkově spíš limuzínového stylu interiéru vybočuje jen umístění voliče převodovky, ten zůstal výrazně vpředu u středového panelu palubní desky.

V případě vyšších výbav bude nové CR-V hýčkat řidiče koženými sedadly, kompletní elektrickou výbavou, 6,5palcovým displejem navigace a dalšími detaily. Základní výbava ale tak štědrá není, má třeba jen manuální klimatizaci, přestože Honda CR-V rozhodně nepatří mezi levná auta. Je ale možné, že evropské výbavové stupně budou mít jiné prvky výbavy než americké.

Honda CR-V

Jelikož zatím Honda nepředstavila novinku v Evropě, neznáme ani plánované motory. V USA bude k mání tradičně jen jeden, a to benzinový čtyřválec s objemem 2,4 litru a výkonem 138 kW. S ním asi do Evropy Honda nepůjde, v současnosti používaný benzinový motor je dvoulitrový a mnohem důležitější je dieselový motor s objemem 2,2 litru. Stejné jednotky nebo jejich evoluční verze můžeme očekávat i v novince. 

Escape alias Kuga

Druhá SUV novinka z veletrhu Auto Show v Los Angeles se jmenuje Ford Escape a je zatím určena výhradně pro americký trh. Jenže příští rok bude vše jinak a escape nakráčí do Evropy jako druhá generace Fordu Kuga. Evropská kuga má mít premiéru v březnu příštího roku na veletrhu v Ženevě.

Ford Escape

Ford Escape

Z našeho pohledu má nový Ford Escape alias budoucí Ford Kuga atraktivní design, který na současný model alespoň nějakým způsobem navazuje. To americký zákazník musí na novinku koukat jako na auto z jiné planety. Současný escape je totiž hodně konzervativní a poměrně nudné SUV s mohutnou maskou v ryze americkém stylu.

Ale prodává se dobře, a tak bude zajímavé sledovat, jak Američané přijmou Fordův kinetický design. Zvykat si už můžou u nového focusu a fiesty, které se v USA prodávají. I z toho je patrné, jak se výrobní programy automobilek pro USA a Evropu přibližují. Nový escape je toho trendu dalším důkazem.

Ford Escape

A můžeme pokračovat dál u motorů. Nafta si sice do USA ještě cestu nenašla, ale řada turbomotorů EcoBoost je z evropské nabídky Fordu dobře známá. Přeplňované čtyřválce EcoBoost s objemem 1,6 a 2 litry mají v případě Escapu výkon 129 a 177 kW. Základem nabídky ale bude 2,5litrový atmosférický čtyřválec se 125 kW. Všechny motory jsou spojené s šestistupňovým automatem. V základu je escape jen předokolka, za pohon všech kol se bude připlácet.

Vedle výrazného designu exteriéru si budou muset zákazníci zvyknout i na docela futuristický interiér. Palubní desce rozhodně nevládnou jednoduché tvary, naopak, je rozkouskovaná, jak jen to jde. Podle stupně výbavy se zákazníci mohou těšit na dotykový displej navigace a multimediálního systému, automatické otvírání pátých dveří pouhým pohybem nohy pod nárazníkem, automatický parkovací asistent nebo sledování mrtvého úhlu v zrcátkách.

Detaily k evropské verzi kugy prozradí Ford až za čtyři měsíce, ostatně to samé platí i pro evropskou Hondu CR-V. Pokud si tedy výrobci nerozmyslí premiéru v Ženevě a neukážou svá nová SUV už s předstihem. 

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.