Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovník rychlosti: nový Aston Martin Virage

aktualizováno 
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Aston Martin přichází po supersportu One-77, čtyřdveřovém kupé Rapide a mini vozu Cygnet s dalším úplně novým modelem. Nový Aston se jmenuje Virage a je to výkonné luxusní kupé, které se zařadí mezi stávající modely DB9 a DBS.

Aston Martin Virage | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Virage vyplní mezeru mezi dvěma stávajícími astony. A to jak výkony, tak i cenou. Novinka je výkonnější a dražší než Aston Martin DB9, na druhou stranu bude dostupnější než model DBS, na kterého ztrácí i výkonovými parametry.

Aston Martin Virage

Aston Martin dokáže vyprodukovat oku lahodící vozy a novinka Virage není výjimkou. Nový model svým designem navazuje na stávající modely, elegance má tedy na rozdávání. Designéři britské automobilky se tentokrát vyvarovali jakýchkoliv výstředností, nový aston tedy působí o poznání konzervativněji, než mírně extravagantní supersport One-77.

Autosalon Ženeva 2011

Současně s kupé virage představil Aston Martin i jeho otevřenou variantu, tradičně pojmenovanou Volante. Dnes tak módní pevnou skládací střechu ale nemá, kabriolet je věrný klasické plátěné zatahovací střeše.

Aston Martin Virage

Virage bude v prodeji nejen jako dvoumístné kupé, ale také v konfiguraci 2+2. Přes hojné použití hliníku, hořčíkové slitiny nebo kompozitů je hmotnost vozu 1 785 kilogramů. Kabriolet Volante je s hmotností 1 890 kilogramů ještě o 100 kilo těžší.

Aston Martin Virage, jehož jméno znamená francouzsky zatáčku, není žádný drobeček. Na délku měří 4 703 mm a na šířku 2 061 mm včetně zrcátek. Kupé je vysoké 1 282 mm, otevřená verze Volante je vyšší o sedm milimetrů. Rozvor činí 2 740 mm. Vedle pasažérů pojme kupé Virage i 184 litrů zavazadel, kabriolet pouze 152 litrů.

 

Aston Martin Virage

Virage pohání šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 365 kW, tedy 490 koní. Maximálního výkonu motor dosahuje při 6 500 ot./min. Nový aston je tedy výkonnější než model DB9 (350 kW), ale méně výkonný než model DBS (380 kW). Maximální točivý moment 570 Nm dosahovaný při 5 750 ot./min je shodný s modelem DBS.

Novinka od Aston Martinu atakuje třísetkilometrovou hranici, ručička tachometru se ale zastaví těsně pod, na hodnotě 299 km/h. Z nuly na stovku vystřelí nové superkupé za 4,6 sekundy. Virage používá šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic 2 s možností manuálního řazení pádly pod volantem.

Aston Martin Virage

Samozřejmostí jsou přední bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení a pro upozornění na změnu směru. Zadní svítilny jsou také vyrobeny technologií LED. Diodové svítilny si našly místo i na boku vozu nad průduchy od motoru.

Pořádné sportovní kupé musí mít rozměrné kola, v základu jsou tedy dvacetipalcové ráfky připravené pro pneumatiky Pirelli P Zero. Nechybí všemožní pomocníci řízení. Vůz je vybaven dynamickou kontrolou stability DSC, adaptivními tlumiči ADS, elektronickou distribucí brzdné síly EBD, brzdovým asistentem EBA nebo kontrolou trakce.

Očekává se základní cena kolem 210 000 eur, tedy v přepočtu přibližně šesti milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.