Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníkům veteránů se svírá srdce

  14:15aktualizováno  14:15
Překotná likvidace starých aut láme srdce hlavně milovníkům veteránů. Ti nejenže přijdou o levný zdroj náhradních dílů, ale také jim nenávratně zmizí cenná historická auta, která jsou pro ně velkou láskou.

Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

"Zmizí cenné kusy především z padesátých a šedesátých let. Nemyslím si, že by ještě někdo měl na dvoře třeba pragovku, ale takový pěkný starý fiat nebo poválečná škodovka se tam ještě najdou a právě těch je škoda," říká Jiří Weger z Veteran Car Clubu v Plzni.

"Je to smutné. Veterány jsou pro nás takříkajíc srdcová záležitost. Jenže mnoho lidí si nemůže dovolit držet ještě další staré auto někde na dvoře, protože povinné ručení není levná záležitost, a tak dají auto sešrotovat," doplňuje Jiří Weger.

A milovníci veteránů nejsou rozhodně žádnou zanedbatelnou skupinou nadšenců. Jen plzeňský Veteran Car Club má více než 150 členů.

Na vrakovištích končí i trabanty, které jsou stále osudovým autem pro stovky lidí po celé republice. "Nemám přesný přehled, kolik lidí muselo nechat v Plzni trabanty zlikvidovat. To se pozná až podle toho, kolik jich zruší členství. Je to škoda, protože zmizí mnoho krásných vozů. Jenže řada našich členů si prostě nemůže dovolit platit tak drahé povinné ručení i za auta, kterými nejezdí," míní Milada Šambergerová, předsedkyně plzeňského Trabant klubu.

Podle jejích slov se také může stát, že bude nedostatek některých náhradních dílů. "Trabantářům budou chybět třeba zadní kyvné nápravy. Ty už se nevyrábí a na vrakovištích se pak jejich cena může závratně vyšplhat," obává se Milada Šambergerová.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.