Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mimoňské války: vytuněný favorit za 750 tisíc

aktualizováno 
Mimoňské války - sraz upravených vozů, který se odehrává od pátku do neděle na bývalém letišti Hradčany v Ralsku, je hlavně přehlídkou zručnosti a nápadů. I docela obyčejné auto se prý dá předělat na úžasnou "káru". Chce to ale dost invence, peněz a času.

Tuning Škody Favorit - mimoňské války | foto: ČTK

Karel Buzický, majitel jednoho z patnácti nejlépe upravených vozů, během deseti let přeměnil ojetého zašlého favorita v unikátní model. "Ani jeden díl na něm nezůstal originální, snad jen kus plechu na podlaze. Všechno ostatní je předělané podle vlastní koncepce," dodal.

Z auta zmizely všechny žlábky a prolisy. Má oblé hladké tvary a hlubokou červenou metalízu s příměsí stříbra. Pod kapotou je upravený závodní motor z felicie, původní není ani přístrojová deska nebo polstrování. Vůz je vybavený hudební soustavou se čtyřmi zesilovači a třinácti reproduktory. Nestartuje se klíčkem, ale tlačítkem v řadicí páce. Na mimoňském srazu se zařadil mezi nejlépe kompletně upravená auta.

Vyjíždí, jen když je hezky

Prohlédnout si ho z dálky ale nebylo skoro možné. Pořád byl totiž obsypaný kupou zvědavců. Na silnici ho člověk také nemá šanci potkat. "Není to auto na nákupy a do práce. Jezdím s ním jen na srazy, a také jen když je hezky," přiznal Buzický, čtyřicetiletý autoelektrikář z Děčína.

Tuning Škody Favorit - mimoňské války

Život bez svého přestavěného společníka si ani nechce představit. Nikdy by ho nemohl prodat a dělá mu dobře, když lidé nepoznají, že jde o upraveného favorita. "Každý totiž moc dobře ví, jak favorit vypadá. Srovnání je lehčí než u upravovaných zahraničních vozů," podotkl.

Kolik za úpravy zaplatil, prozradit nechtěl. Spočítal ale, že kdyby se někdo pokusil vyrobit duplikát, strávil by při tom dva roky života a potřeboval by k tomu 750 tisíc korun.

Exhibice skútrů

Podle pořadatelů dorazilo letos na sraz přes 6 000 aut a asi 20 000 účastníků. "Bude to zřejmě rekordní účast, je tu úplně plno," řekla za organizátory Monika Rydlová. Na programu srazu byly sprinty na čtvrt míle, volné jízdy, exhibice, kaskadérská vystoupení nebo takzvané gumování, při kterém řidiči roztočí kola svých vozů na místě.

Účastníci srazu soutěží také o nejlepší lak, interiér či audiotechniku, letos prvně měly vlastní exhibici i skútry.

Z kompletně upravených aut, takzvaných "libovek", vybrala porota patnáct nejdokonalejších. "Přestože aut tu je dost, najít opravdu pořádně upravené je těžké," přiznal porotce Ondřej Černý.

Alkohol a přelomený zub

Mimoňské války jsou v Ralsku počtrnácté. Minulé ročníky jsou spojeny s několika tragédiemi. V srpnu 2007 se smrtelnou nehodou a předtím i potom s těžkými zraněními. Mluvčí českolipské policie Ivana Baláková řekla, že policisté evidují přes 200 deliktů, hlavně alkohol za volantem, rychlou jízdu, ale i fyzické napadení a tři krádeže.

Mimoňské války 2009

"Není mezi nimi neštěstí nic závažného," podotkla Baláková. Policisté povolali hlídky z celého kraje a byli přímo v areálu letiště. Kontrolovali ale i auta při příjezdu a odjezdu na sraz.

Na letišti provedli 72 dechových zkoušek a v šesti případech objevili alkohol. Zaznamenali tam také několik drobných krádeží a jedno napadení, které skončilo přelomeným zubem.

Na silnicích zkontrolovali policisté přes 400 aut. Osm řidičů bylo pod vlivem alkoholu. Rychlost v obci, jednou dokonce o skoro 70 kilometrů v hodině, překročilo 150 motoristů a 52 řidičů se dopustilo jiných přestupků, nebyli připoutáni nebo jejich auto nebylo zcela v pořádku. Policisté jim uložili pokuty v celkové výši přes 102 000 korun. "V policejní cele skončil jen jeden řidič, který neměl řidičský průkaz a porušil zákaz řízení," dodala Baláková.

Mimoňské války - fotogalerie na Rajčeti:

Mimoňské války

Autor: fildis.race.net

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.