Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mimopražské servisy závada vyhřívané sedačky nezaskočila

aktualizováno 
-
Jedinou závadou Škody Fabia 1.4 16V Elegance po 20 tisících kilometrech - tedy po polovině dlouhodobého redakčního testu - je nefungující vyhřívání řidičova sedadla, nepravidelné je vytápění místa spolujezdce. T o původně po očistě interiéru vozu ve specializované firmě přestalo hřát zcela, ale po několika týdnech se funkce obnovila. Intenzita vytápění sedadla spolujezdce však zdaleka nedosahuje úrovně z doby, kdy vydavatel MF DNES vůz k testu koupil. Ani dva měsíce přitom nestačily pražskému servisu Auto Bohemia k opravě vyhřívání předních sedadel. Při první návštěvě přejímací technici vůz prohlédli a usoudili, že problém lze odstranit dvěma způsoby: buď si výrobce vyžádá celá sedadla, protože u nového modelu všechny závady pečlivě zkoumá, nebo servis objedná potřebnou součástku a sedadla zůstanou ve voze. Po měsíci od první návštěvy se servis ozval s tím, že řídicí jednotku nelze v Mladé Boleslavi objednat a že nezbývá než čekat. Po dalším měsíci se o zákulisí problému MF DNES informovala ve Škodě Auto a dozvěděla se, že řídicí jednotku vyhřívání sedadel objednat lze. "Pokud vůz ještě není opraven, je to chyba servisu," prohlásil tehdy mluvčí firmy Milan Smutný. Výsledky miniprůzkumu, při kterém se redakce zajímala o možnosti opravy zmíněné závady vyhřívání sedadel Škody Fabia v různých místech republiky, dávají za pravdu spíš automobilce než servisu v hlavním městě. Mimopražští opraváři totiž v záležitosti zpravidla neviděli potíž.

ZNOJMO: Nejrychlejší službu by z prověřovaných zřejmě poskytlo Autodružstvo Znojmo. Přestože byla sobota a na pracovišti jen pohotovost, přivedl technik během několika minut autoelektrikáře, který se hned chtěl pustit do práce. Jen výmluva, že řidič s sebou nemá servisní knížku a vůbec žádné doklady k porouchané fabii, zásah oddálila a umožnila pokračovat v testu jinde. Nicméně obsluhující - podle vizitky Arnošt Novotný,ve firmě vedoucí servisních služeb - projevil nestrojený zájem, aby vůz přijel k opravě hned následující pondělí. A tvrdil, že ani v případě potřeby náhradních dílů nebude problém. "Budou tu do čtyřiadvaceti hodin," prohlásil. Na slova, že potřebný díl v Praze není k mání, reagoval: "My potíže s dodávkami z Boleslavi nemáme."

BRNO: Firma Automedia se nastíněného problému nezalekla. Rutinně vůz k opravě objednala za týden.

ÚSTĺ NAD LABEM: Rovněž týden čekání na opravu byl v ústeckém servisu Auton. "Nejdřív musíme zjistit, kde je problém. Věci na fabii ale máme, a co nemáme, to objednáme," prohlásil přejímací technik.

HRADEC KRÁLOVÉ: V Palace servisu se na práci čeká týden až deset dnů. "Pro nás není problém díly pro fabii objednat. Záleží jen na tom, jak rychle nám je z Mladé Boleslavi pošlou," nechal si otevřená dvířka přejímací technik.

ČESKÉ BUDĚJOVICE: V Autoservisu Jiří Gottvald by fabia na opraváře-autoelektrikáře čekala také týden. "Měnit celou sedačku? To je to nejposlednější," sdělil přejímací technik.

OSTRAVA: Ani servis Auto Heller nevybočil z většinového průměru a k práci chtěl porouchanou fabii pozvat za týden. "Vyhřívání sedaček jsme u fabie ještě neopravovali. Ale mohu vás ubezpečit, že díly pro reklamace dodává Mladá Boleslav přednostně," řekl přejímací technik.
Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.