Mimopražské servisy závada vyhřívané sedačky nezaskočila

-
Jedinou závadou Škody Fabia 1.4 16V Elegance po 20 tisících kilometrech - tedy po polovině dlouhodobého redakčního testu - je nefungující vyhřívání řidičova sedadla, nepravidelné je vytápění místa spolujezdce. T o původně po očistě interiéru vozu ve specializované firmě přestalo hřát zcela, ale po několika týdnech se funkce obnovila. Intenzita vytápění sedadla spolujezdce však zdaleka nedosahuje úrovně z doby, kdy vydavatel MF DNES vůz k testu koupil. Ani dva měsíce přitom nestačily pražskému servisu Auto Bohemia k opravě vyhřívání předních sedadel. Při první návštěvě přejímací technici vůz prohlédli a usoudili, že problém lze odstranit dvěma způsoby: buď si výrobce vyžádá celá sedadla, protože u nového modelu všechny závady pečlivě zkoumá, nebo servis objedná potřebnou součástku a sedadla zůstanou ve voze. Po měsíci od první návštěvy se servis ozval s tím, že řídicí jednotku nelze v Mladé Boleslavi objednat a že nezbývá než čekat. Po dalším měsíci se o zákulisí problému MF DNES informovala ve Škodě Auto a dozvěděla se, že řídicí jednotku vyhřívání sedadel objednat lze. "Pokud vůz ještě není opraven, je to chyba servisu," prohlásil tehdy mluvčí firmy Milan Smutný. Výsledky miniprůzkumu, při kterém se redakce zajímala o možnosti opravy zmíněné závady vyhřívání sedadel Škody Fabia v různých místech republiky, dávají za pravdu spíš automobilce než servisu v hlavním městě. Mimopražští opraváři totiž v záležitosti zpravidla neviděli potíž.

ZNOJMO: Nejrychlejší službu by z prověřovaných zřejmě poskytlo Autodružstvo Znojmo. Přestože byla sobota a na pracovišti jen pohotovost, přivedl technik během několika minut autoelektrikáře, který se hned chtěl pustit do práce. Jen výmluva, že řidič s sebou nemá servisní knížku a vůbec žádné doklady k porouchané fabii, zásah oddálila a umožnila pokračovat v testu jinde. Nicméně obsluhující - podle vizitky Arnošt Novotný,ve firmě vedoucí servisních služeb - projevil nestrojený zájem, aby vůz přijel k opravě hned následující pondělí. A tvrdil, že ani v případě potřeby náhradních dílů nebude problém. "Budou tu do čtyřiadvaceti hodin," prohlásil. Na slova, že potřebný díl v Praze není k mání, reagoval: "My potíže s dodávkami z Boleslavi nemáme."

BRNO: Firma Automedia se nastíněného problému nezalekla. Rutinně vůz k opravě objednala za týden.

ÚSTĺ NAD LABEM: Rovněž týden čekání na opravu byl v ústeckém servisu Auton. "Nejdřív musíme zjistit, kde je problém. Věci na fabii ale máme, a co nemáme, to objednáme," prohlásil přejímací technik.

HRADEC KRÁLOVÉ: V Palace servisu se na práci čeká týden až deset dnů. "Pro nás není problém díly pro fabii objednat. Záleží jen na tom, jak rychle nám je z Mladé Boleslavi pošlou," nechal si otevřená dvířka přejímací technik.

ČESKÉ BUDĚJOVICE: V Autoservisu Jiří Gottvald by fabia na opraváře-autoelektrikáře čekala také týden. "Měnit celou sedačku? To je to nejposlednější," sdělil přejímací technik.

OSTRAVA: Ani servis Auto Heller nevybočil z většinového průměru a k práci chtěl porouchanou fabii pozvat za týden. "Vyhřívání sedaček jsme u fabie ještě neopravovali. Ale mohu vás ubezpečit, že díly pro reklamace dodává Mladá Boleslav přednostně," řekl přejímací technik.