Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maxi Mini dostalo čtyři boční dveře. Je to největší Mini všech dob

  9:44aktualizováno  9:44
Mini do Ženevy přivezlo pětidveřový model označený jako Clubman Concept. Nástupce dosluhujícího Clubmana opouští extravagantní karoserii a vypadá jako opravdové pětidveřové mini. Navíc dost velké.

Novodobé Mini dostalo loni na podzim třetí generaci. Modernější a luxusnější než předchůdci si uchovalo tradiční vzhled a pozici nejstylovějšího retro auta na trhu. A tradičně si stále drží základní třídveřovou karoserii. Vedle ní ale firma pod křídly BMW už dávno produkuje množství derivátů včetně Clubmana a Countrymana.

Fotogalerie

Countryman, tedy pětidveřové malé SUV, zůstává v současné podobě, ale původní extravagantní Clubman už zná svého nástupce. Respektive zatím to je koncept, ale je nanejvýš jasné, že sériové provedení se od konceptu příliš lišit nebude. Nový clubman je ve své podstatě výrazně konzervativnější, ač na druhou stranu v celé modelové řadě Mini přináší zásadní revoluci. Bude to první pětidveřové Mini klasických proporcí bez zvýšeného podvozku a dalších SUV vylepšení, jako je tomu u countrymana.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Mini vám vyhovuje svými rozměry? Vyberte si toto legendární auto na Automodul.cz.

Doposud byl clubman jakýmsi kombíkem vytvořeným z klasického mini. Prodloužená karoserie byla charakteristická dvoukřídlými dveřmi v zádi a asymetrickým uspořádáním bočních dveří. Na straně řidiče má současný clubman jedny dveře, na druhé straně dvojité dveře, které usnadňují přístup na zadní sedadla.

Tomuto uspořádání dal výrobce košem, novinka si z původního clubmana vzala jen dvoukřídlé páté dveře v zádi. Na každé straně jsou potom dvoje obvyklé samostatné dveře. Karoserie se drží linií základního Mini. Už to ale není to roztomilé mini auto s nádechem retra, ale stylový kombík pro početnější rodinu. Nový clubman totiž pořádně povyrostl a z mini se stalo rozměrově běžné auto nižší střední třídy.

Mini Clubman Concept

Na délku měří Clubman Concept 4,22 metru, což je o výrazných 25 centimetrů více než u současného modelu stejného jména (pro zajímavost, historické původní Mini měřilo na délku jen tři metry). Ještě výraznější je nárůst šířky auta. Z 1,68 metru u současného clubmana narostla novinka na nadprůměrných 1,84 metru a to už pořádná šířka. Dodejme, že výška je 1,45 metru a s těmito parametry bude Clubman Concept největším mini všech dob, je totiž překvapivě větší než SUV countryman.

Mini vypadá pořád skoro stejně. Zas ale o kus vyrostlo

Mini Cooper

Mini Cooper

Nepřekvapí, že pro Ženevu automobilka koncept pořádně vyšperkovala, takže vyjede na devatenáctipalcových kolech, na karoserii najdeme množství vyladěných detailů a v interiéru si ruce podávají prvotřídní materiály. Vnitřní výbava vychází z nového základního mini, které zanedlouho vkročí do prodeje. Palubní desce dominuje tradiční středový kruhový budík, který je ale obřím multifunkčním displejem. Z venku pak nejvíc vynikne atraktivní dvoubarevné lakování a pak horizontální zadní svítilny.

O motorech pro Clubman Concept se mateřské BMW zatím nerozpovídalo, ale velmi pravděpodobně bude paleta motorů podobná jako u základního modelu. Ten v nové generaci dostal zatím tři jednotky. Základní benzinový tříválec o objemu 1,5 litru s turbodmychadlem a výkonem rovných 100 kW. Naftový tříválec o stejném objemu má výkon 81 kW a špičkový model Cooper S pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 141 kW.

O případné dostupnosti a ceně je zatím předčasné hovořit, nový clubman je oficiálně jen konceptem. Odhadujeme, že do výroby by se mohl dostat před koncem roku a cena bude podobně prémiová jako u dalších modelů značky.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1
Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1

r.v. 2008, naj. 209 500 km, diesel
192 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.