Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maxi Mini dostalo čtyři boční dveře. Je to největší Mini všech dob

  9:44aktualizováno  9:44
Mini do Ženevy přivezlo pětidveřový model označený jako Clubman Concept. Nástupce dosluhujícího Clubmana opouští extravagantní karoserii a vypadá jako opravdové pětidveřové mini. Navíc dost velké.

Novodobé Mini dostalo loni na podzim třetí generaci. Modernější a luxusnější než předchůdci si uchovalo tradiční vzhled a pozici nejstylovějšího retro auta na trhu. A tradičně si stále drží základní třídveřovou karoserii. Vedle ní ale firma pod křídly BMW už dávno produkuje množství derivátů včetně Clubmana a Countrymana.

Fotogalerie

Countryman, tedy pětidveřové malé SUV, zůstává v současné podobě, ale původní extravagantní Clubman už zná svého nástupce. Respektive zatím to je koncept, ale je nanejvýš jasné, že sériové provedení se od konceptu příliš lišit nebude. Nový clubman je ve své podstatě výrazně konzervativnější, ač na druhou stranu v celé modelové řadě Mini přináší zásadní revoluci. Bude to první pětidveřové Mini klasických proporcí bez zvýšeného podvozku a dalších SUV vylepšení, jako je tomu u countrymana.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Mini vám vyhovuje svými rozměry? Vyberte si toto legendární auto na Automodul.cz.

Doposud byl clubman jakýmsi kombíkem vytvořeným z klasického mini. Prodloužená karoserie byla charakteristická dvoukřídlými dveřmi v zádi a asymetrickým uspořádáním bočních dveří. Na straně řidiče má současný clubman jedny dveře, na druhé straně dvojité dveře, které usnadňují přístup na zadní sedadla.

Tomuto uspořádání dal výrobce košem, novinka si z původního clubmana vzala jen dvoukřídlé páté dveře v zádi. Na každé straně jsou potom dvoje obvyklé samostatné dveře. Karoserie se drží linií základního Mini. Už to ale není to roztomilé mini auto s nádechem retra, ale stylový kombík pro početnější rodinu. Nový clubman totiž pořádně povyrostl a z mini se stalo rozměrově běžné auto nižší střední třídy.

Mini Clubman Concept

Na délku měří Clubman Concept 4,22 metru, což je o výrazných 25 centimetrů více než u současného modelu stejného jména (pro zajímavost, historické původní Mini měřilo na délku jen tři metry). Ještě výraznější je nárůst šířky auta. Z 1,68 metru u současného clubmana narostla novinka na nadprůměrných 1,84 metru a to už pořádná šířka. Dodejme, že výška je 1,45 metru a s těmito parametry bude Clubman Concept největším mini všech dob, je totiž překvapivě větší než SUV countryman.

Mini vypadá pořád skoro stejně. Zas ale o kus vyrostlo

Mini Cooper

Mini Cooper

Nepřekvapí, že pro Ženevu automobilka koncept pořádně vyšperkovala, takže vyjede na devatenáctipalcových kolech, na karoserii najdeme množství vyladěných detailů a v interiéru si ruce podávají prvotřídní materiály. Vnitřní výbava vychází z nového základního mini, které zanedlouho vkročí do prodeje. Palubní desce dominuje tradiční středový kruhový budík, který je ale obřím multifunkčním displejem. Z venku pak nejvíc vynikne atraktivní dvoubarevné lakování a pak horizontální zadní svítilny.

O motorech pro Clubman Concept se mateřské BMW zatím nerozpovídalo, ale velmi pravděpodobně bude paleta motorů podobná jako u základního modelu. Ten v nové generaci dostal zatím tři jednotky. Základní benzinový tříválec o objemu 1,5 litru s turbodmychadlem a výkonem rovných 100 kW. Naftový tříválec o stejném objemu má výkon 81 kW a špičkový model Cooper S pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 141 kW.

O případné dostupnosti a ceně je zatím předčasné hovořit, nový clubman je oficiálně jen konceptem. Odhadujeme, že do výroby by se mohl dostat před koncem roku a cena bude podobně prémiová jako u dalších modelů značky.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.