Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maxi Mini dostalo čtyři boční dveře. Je to největší Mini všech dob

  9:44aktualizováno  9:44
Mini do Ženevy přivezlo pětidveřový model označený jako Clubman Concept. Nástupce dosluhujícího Clubmana opouští extravagantní karoserii a vypadá jako opravdové pětidveřové mini. Navíc dost velké.

Novodobé Mini dostalo loni na podzim třetí generaci. Modernější a luxusnější než předchůdci si uchovalo tradiční vzhled a pozici nejstylovějšího retro auta na trhu. A tradičně si stále drží základní třídveřovou karoserii. Vedle ní ale firma pod křídly BMW už dávno produkuje množství derivátů včetně Clubmana a Countrymana.

Fotogalerie

Countryman, tedy pětidveřové malé SUV, zůstává v současné podobě, ale původní extravagantní Clubman už zná svého nástupce. Respektive zatím to je koncept, ale je nanejvýš jasné, že sériové provedení se od konceptu příliš lišit nebude. Nový clubman je ve své podstatě výrazně konzervativnější, ač na druhou stranu v celé modelové řadě Mini přináší zásadní revoluci. Bude to první pětidveřové Mini klasických proporcí bez zvýšeného podvozku a dalších SUV vylepšení, jako je tomu u countrymana.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Mini vám vyhovuje svými rozměry? Vyberte si toto legendární auto na Automodul.cz.

Doposud byl clubman jakýmsi kombíkem vytvořeným z klasického mini. Prodloužená karoserie byla charakteristická dvoukřídlými dveřmi v zádi a asymetrickým uspořádáním bočních dveří. Na straně řidiče má současný clubman jedny dveře, na druhé straně dvojité dveře, které usnadňují přístup na zadní sedadla.

Tomuto uspořádání dal výrobce košem, novinka si z původního clubmana vzala jen dvoukřídlé páté dveře v zádi. Na každé straně jsou potom dvoje obvyklé samostatné dveře. Karoserie se drží linií základního Mini. Už to ale není to roztomilé mini auto s nádechem retra, ale stylový kombík pro početnější rodinu. Nový clubman totiž pořádně povyrostl a z mini se stalo rozměrově běžné auto nižší střední třídy.

Mini Clubman Concept

Na délku měří Clubman Concept 4,22 metru, což je o výrazných 25 centimetrů více než u současného modelu stejného jména (pro zajímavost, historické původní Mini měřilo na délku jen tři metry). Ještě výraznější je nárůst šířky auta. Z 1,68 metru u současného clubmana narostla novinka na nadprůměrných 1,84 metru a to už pořádná šířka. Dodejme, že výška je 1,45 metru a s těmito parametry bude Clubman Concept největším mini všech dob, je totiž překvapivě větší než SUV countryman.

Mini vypadá pořád skoro stejně. Zas ale o kus vyrostlo

Mini Cooper

Mini Cooper

Nepřekvapí, že pro Ženevu automobilka koncept pořádně vyšperkovala, takže vyjede na devatenáctipalcových kolech, na karoserii najdeme množství vyladěných detailů a v interiéru si ruce podávají prvotřídní materiály. Vnitřní výbava vychází z nového základního mini, které zanedlouho vkročí do prodeje. Palubní desce dominuje tradiční středový kruhový budík, který je ale obřím multifunkčním displejem. Z venku pak nejvíc vynikne atraktivní dvoubarevné lakování a pak horizontální zadní svítilny.

O motorech pro Clubman Concept se mateřské BMW zatím nerozpovídalo, ale velmi pravděpodobně bude paleta motorů podobná jako u základního modelu. Ten v nové generaci dostal zatím tři jednotky. Základní benzinový tříválec o objemu 1,5 litru s turbodmychadlem a výkonem rovných 100 kW. Naftový tříválec o stejném objemu má výkon 81 kW a špičkový model Cooper S pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 141 kW.

O případné dostupnosti a ceně je zatím předčasné hovořit, nový clubman je oficiálně jen konceptem. Odhadujeme, že do výroby by se mohl dostat před koncem roku a cena bude podobně prémiová jako u dalších modelů značky.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.