Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maxi Mini dostalo čtyři boční dveře. Je to největší Mini všech dob

  9:44aktualizováno  9:44
Mini do Ženevy přivezlo pětidveřový model označený jako Clubman Concept. Nástupce dosluhujícího Clubmana opouští extravagantní karoserii a vypadá jako opravdové pětidveřové mini. Navíc dost velké.

Novodobé Mini dostalo loni na podzim třetí generaci. Modernější a luxusnější než předchůdci si uchovalo tradiční vzhled a pozici nejstylovějšího retro auta na trhu. A tradičně si stále drží základní třídveřovou karoserii. Vedle ní ale firma pod křídly BMW už dávno produkuje množství derivátů včetně Clubmana a Countrymana.

Fotogalerie

Countryman, tedy pětidveřové malé SUV, zůstává v současné podobě, ale původní extravagantní Clubman už zná svého nástupce. Respektive zatím to je koncept, ale je nanejvýš jasné, že sériové provedení se od konceptu příliš lišit nebude. Nový clubman je ve své podstatě výrazně konzervativnější, ač na druhou stranu v celé modelové řadě Mini přináší zásadní revoluci. Bude to první pětidveřové Mini klasických proporcí bez zvýšeného podvozku a dalších SUV vylepšení, jako je tomu u countrymana.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Mini vám vyhovuje svými rozměry? Vyberte si toto legendární auto na Automodul.cz.

Doposud byl clubman jakýmsi kombíkem vytvořeným z klasického mini. Prodloužená karoserie byla charakteristická dvoukřídlými dveřmi v zádi a asymetrickým uspořádáním bočních dveří. Na straně řidiče má současný clubman jedny dveře, na druhé straně dvojité dveře, které usnadňují přístup na zadní sedadla.

Tomuto uspořádání dal výrobce košem, novinka si z původního clubmana vzala jen dvoukřídlé páté dveře v zádi. Na každé straně jsou potom dvoje obvyklé samostatné dveře. Karoserie se drží linií základního Mini. Už to ale není to roztomilé mini auto s nádechem retra, ale stylový kombík pro početnější rodinu. Nový clubman totiž pořádně povyrostl a z mini se stalo rozměrově běžné auto nižší střední třídy.

Mini Clubman Concept

Na délku měří Clubman Concept 4,22 metru, což je o výrazných 25 centimetrů více než u současného modelu stejného jména (pro zajímavost, historické původní Mini měřilo na délku jen tři metry). Ještě výraznější je nárůst šířky auta. Z 1,68 metru u současného clubmana narostla novinka na nadprůměrných 1,84 metru a to už pořádná šířka. Dodejme, že výška je 1,45 metru a s těmito parametry bude Clubman Concept největším mini všech dob, je totiž překvapivě větší než SUV countryman.

Mini vypadá pořád skoro stejně. Zas ale o kus vyrostlo

Mini Cooper

Mini Cooper

Nepřekvapí, že pro Ženevu automobilka koncept pořádně vyšperkovala, takže vyjede na devatenáctipalcových kolech, na karoserii najdeme množství vyladěných detailů a v interiéru si ruce podávají prvotřídní materiály. Vnitřní výbava vychází z nového základního mini, které zanedlouho vkročí do prodeje. Palubní desce dominuje tradiční středový kruhový budík, který je ale obřím multifunkčním displejem. Z venku pak nejvíc vynikne atraktivní dvoubarevné lakování a pak horizontální zadní svítilny.

O motorech pro Clubman Concept se mateřské BMW zatím nerozpovídalo, ale velmi pravděpodobně bude paleta motorů podobná jako u základního modelu. Ten v nové generaci dostal zatím tři jednotky. Základní benzinový tříválec o objemu 1,5 litru s turbodmychadlem a výkonem rovných 100 kW. Naftový tříválec o stejném objemu má výkon 81 kW a špičkový model Cooper S pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 141 kW.

O případné dostupnosti a ceně je zatím předčasné hovořit, nový clubman je oficiálně jen konceptem. Odhadujeme, že do výroby by se mohl dostat před koncem roku a cena bude podobně prémiová jako u dalších modelů značky.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

BMW Řada 3 M3 DTM / 1 z 54
BMW Řada 3 M3 DTM / 1 z 54

r.v. 2013, naj. 3 000 km, benzín
2 159 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.