Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini narostlo a už není mini. Clubman má šest dveří a tříválec

aktualizováno 
Mini pod křídly BMW prosperuje a modelová nabídka je tak široká, že v ni snad už chybí jen supersport. Po pětidveřovém klasickém Mini tu máme nového clubmana, který nahradí ledajaký kombík. Název Mini už se ale pro nový model příliš nehodí.

Nový clubman je už klasickým kombi s pěti dveřmi. Tedy vlastně šesti. BMW totiž i u nového provedeni zachovalo dvě proti sobě otevírané zadní dveře po vzoru historického předchůdce. Minulý model měl zadní boční dveře jen pomocné a otevíraly se proti směru jízdy. To novinka už má na každé straně klasické boční dveře.

Fotogalerie

Clubman z toho důvodu povyrostl. Jestliže předchůdce neměří na délku ani čtyři metry, tak nový model má 4 253 milimetrů. Pro porovnání nová Škoda Fabia kombi měří na délku skoro stejně: 4 257 milimetrů. Rozměry narostly i do šířky i výšky. Široký je nový clubman 1 800 milimetrů a jeho výška je 1 441 milimetrů. To je oproti předchůdci změna o 117, respektive devět milimetrů.

Z většího rozvoru 2 670 milimetrů (plus 123 milimetrů oproti předchůdci) profituje zejména prostor pro cestující. Problém by neměl být odvoz pětice pasažérů i na delší cesty. Zvětšil se i zavazadlový prostor. Předchůdce měl kufr s opravdu podměrečným objemem 260 litrů, novinka odveze o 100 litrů větší náklad. Po sklopení zadních sedadel se do nového clubmanu vejde 1 250 litrů.

Design se drží tradic, díky značné délce ale ztratilo nové mini pověstnou roztomilost. Přesto nelze upřít vozu jisté charisma, které řadě běžných kombíků chybí. Proporce působí vyváženěji než u nového mini s pěti dveřmi. Předek nového clubmanu zdobí tradiční kulaté světlomety, vůz má více než roztomilý, spíše poněkud vykulený výraz. Na zadních křídlových dveřích jsou originálně umístěny zadní svítilny.

Mini Clubman

I interiér ctí novodobou tradici značky Mini. Ovšem velký kruh ve středu přístrojové desky je vyplněn displejem zábavního a informačního systému, standardní ukazatele najdeme v kapličce před řidičem. Jako příplatková výbava je k dispozici i průhledový (head-up) displej.

Clubman se bude ucházet o zákazníky s trojicí motorů. Dva jsou zážehové, a jak velí současný trend, přeplňované. Současnému trendu se přizpůsobuje i tím, že základní motorizaci tvoří tříválec v provedení Cooper Clubman. Jeho objem je 1,5 litru a výkon 100 kW. Točivý moment dosahuje maxima 220 Nm.

Mini Clubman

Druhý benzinový motor je už čtyřválec s objemem dva litry. V provedení Cooper S Clubman poskytuje maximální výkon 141 kW a točivý moment vrcholí při 280 Nm (při overboostu 300 Nm). Naftový Cooper D Clubman má čtyřválec o objemu dva litry, který má výkon 110 kW a maximální točivý moment 330 Nm.

Všechny pohonné jednotky jsou spojené s šestistupňovou manuální převodovkou. Na výběr jsou i automatické osmistupňové převodovky. Jen základní tříválec může mít jen šestistupňový automat. Výbava zahrnuje možnost volby mezi třemi jízdními režimy: Mid, Sport a Green.

Maximální rychlost clubmanu s tříválcem dosahuje 205 km/h a zrychlení z nuly na 100 proběhne za 9,1 sekundy. Výrobce slibuje malý apetit, tedy spotřebu jen 5,1 litru benzinu na 100 km. To druhá zážehová jednotka je žíznivější (6,2 l/100 km), také ale nabídne lepší parametry. Maximální rychlost je 228 km/h a zrychlení je jen 7,2 sekundy. Naftové provedení je nejšetrnější, spotřebuje jen 4,1 litru nafty na 100 km. Naftový clubman jede až 212 km/h a zrychlí z nuly na sto za 8,6, respektive s automatem za 8,5 sekundy.

Autor:


Témata: BMW, Mini, Škoda Fabia


Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.