Mini nebo Maybach: Kdo je větší?

  • 14
Privilegium nejdelší evropské limuzíny si Maybach užíval jen dva roky. Teď zůstává v němém úžasu nad svým přemožitelem. Štafetu přebírá britské Mini. Nejdelší evropskou „limuzínou“ se stává Mini Cooper XXL.

Měří 6,3 metru a o deset centimetrů tak překonává delší z obou verzí maybacha.

Nepatrné prodloužení původního vozíku potřebuje jediné: třetí nápravu a kufr plný vody.

Na rozdíl od německé prestižní značky ale Mini neplánuje, že by se superdlouhým autem udělalo díru do světa.

Neuvažuje o sériové výrobě a smířilo se s tím, že zůstane u jediného kousku. Je to škoda, protože v mnoha detailech německého konkurenta překonává.

Nabízí-li maybach „zábavu na palubě“, je to jen slabý odvar toho, s čím se může chlubit Mini XXL. Přejí si pasažéři sledovat filmy na DVD nebo komunikovat s řidičem interním telefonem? To je u mini samozřejmost. Stejně jako interiér v (černé) kůži a nekonečně dlouhé místo pro nohy pro dva cestující na zadních sedadlech.

A zatímco pasažéři maybachu sledují filmy na „směšně malých“ obrazovkách, v mini je maxi plochá televize, která zcela odděluje prostor řidiče od bavících se cestujících na zadních sedadlech. Komu sledování filmů a popíjení šampaňského trochu stoupne do hlavy, může se jít osvěžit do bazénku v zadní části vozu. Do míst, kde má maybach jen obyčejný kufr.

Bazén je vůbec zlatým hřebem dlouhého mini. Má odnímatelnou střechu, která dovoluje jeho využití za každého počasí. O jeho parametrech automobilka nic bližšího neuvádí. Jen varuje před potápěním za jízdy. Důvod je zřejmý. Plavec by se mohl v zatáčce udeřit do hlavy a zůstat pod hladinou v bezvědomí. Ostatní cestující, zabraní do sledování televize, by si toho nemuseli všimnout.

Testy Mini

Mini Cooper S: souboj generací

Mini One D: šarmantní dorostenec

Mini XXL vzniklo na popud automobilky v tuningové firmě v Los Angeles, pod jeho kapotou je motor z nejsilnějšího Cooperu S. Z Ameriky putovalo do Atén, kde mělo 11. srpna premiéru v místním Galea klubu. Tady zůstane až do konce měsíce, pak se vydá na turné po Evropě a Asii.

Čtyřdveřové mini není na prodej. Pro potenciální majitele této značky, kteří si chtějí užít alespoň trochu z jeho luxusu, připravila automobilka nějaké to překvapení. Nově je možné objednat si do mini kožené potahy sedadel (1811 eur), ospoilerovat   jej „aerodynamickým paketem“ (za 1649 eur), nebo mu dopřát sedmnáctipalcová kola, na kterých se dá dojet i tehdy, když je pneumatika prázdná (1780-2600 eur).

I za tyto „maybachovské“ peníze však zůstane sériové mini docela malé. Což je koneckonců jeho největší výhoda.

Privilegium nejdelší evropské limuzíny si Maybach užíval jen dva roky. Teď zůstává v němém úžasu nad svým přemožitelem. Štafetu přebírá britské Mini.

Mini má odnímatelnou zadní část střechy, která dovoluje využití bazánku za každého počasí.

Měří 6,3 metru a o deset centimetrů tak překonává delší z obou verzí maybacha.

Nepatrné prodloužení původního vozíku potřebuje jediné: třetí nápravu a kufr plný vody.

Přejí si pasažéři sledovat filmy na DVD nebo komunikovat s řidičem interním telefonem? To je u mini samozřejmost.

Samozřejmostí je interiér v černé kůži a nekonečně dlouhé místo pro nohy pro dva cestující na zadních sedadlech.