Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini Paceman: sportovní fešák do města a na polňačku k chatě

  12:10aktualizováno  12:10
U Mini dobře vědí, jak lze jeden kultovní design prodávat znovu a znovu. Novodobé provedení britské ikony dnes vlastněné německým BMW se nejnověji převtěluje do terénního kupé, které má především brázdit kvalitní silnice a až v nouzi projde i lehčím terénem. Design je zde na prvním místě a nutno dodat, že i tentokrát se povedl.

Mini Paceman - oficiální špionážní snímky | foto: BMW Group

Mini se koncernu BMW hodně vyplácí. Novodobá historie značky se začala psát před 11 lety a o povedený model odkazující na původní mini je stále zájem. Navíc se značce úspěšně podařilo rozšířit rodinu o další deriváty původního prcka. Což je i případ nejnovějšího Mini Paceman.

Fotogalerie

Do vod SUV už mini vstoupilo před dvěma lety modelem Countryman, což je pro značku netypicky čtyřdveřový vůz. Nový paceman na tento model jasně navazuje, má stejnou podvozkovou platformu a je vlastně i stejně velký. Ale zaměření je jiné, Paceman patří spíš do kategorie SAC (Sports Activity Coupe). Pokud vám tato kategorie nic neříká, tak nejznámějším příkladem pro ni je BMW X6. A pro pacemana pak bude ještě větším konkurentem, velikostně i cenou, nový Range Rover Evoque v třídveřovém provedení.

Mnozí mu asi budou říkat Countryman coupé, ale měli by vědět, že s ním má zvnějšku paceman společný jen předek. Novinka je také o 40 mm nižší a o dvacet kilo lehčí. Paceman bude stát až na devatenáctipalcových ráfcích.

Mini zatím novinku oficiálně nepředstavilo, ukázalo ale na svém facebookovém profilu fotografie velmi lehce maskovaného auta. Jeli v něm už ale třeba novináři z redakce renomovaného italského magazínu Quattroruote.

Kamufláž ukrývá jen zadní partie auta. Ty jsou sice pro novinku nejdůležitější, ale i tak je jasné, že sériový produkt se nebude příliš lišit od tři roky starého konceptu.

"Zapomeňte na Mini Coupé, nepomýšlejte ani moc na klasický Copper S," popisuje pocity z první jízdy s předprodukčním pacemanem Quattroruote. "Dělá ale všechno proto, aby vám vyhnal myšlenky na srovnání s countrymanem."

"Sedíte stejně vysoko, i řízení se podobá čtyřdveřové verzi, ale celkový pocit máte jiný." Quattroruote ale ujišťuje, že chuligánský charakter, se kterým se mini vrhá do zatáček jako motokára, zůstal i pacemanovi. Konstruktéři prý naladili podvozek o fous sportovněji než u zavalitějšího bratra.

Italský magazín prozkoumal i čtyřmístný interiér, který byl ještě zakamuflovanější než vnějšek. "Tachometr byl na svém místě (rozuměj uprostřed přístrojovky – pozn. red.), ale jeden rozdíl, alespoň podle toho, co jsme mohli vidět, jsme zaznamenali: ovladače stahování oken jsou teď na dveřích."

Mini Paceman - oficiální špionážní snímky

Základní tvary auta včetně ikonické masky zůstávají. Oproti čtyřdveřovému countrymanu se ale střecha výrazněji svažuje a spolu s ustupující linií oken tvoří vzadu výrazný klín. Poslední sloupek karoserie je velmi mohutný. Celkově se design hodně blíží  třídveřovému Range Roveru Evoque. Jen je ve stylu Mini výrazně zaoblený, když evoque je naopak hodně hranatý.

Na odmaskování pacemana už ale příliš dlouho čekat nebudeme. Je téměř jisté, že se veřejnosti představí v září na pařížském autosalonu. Což už na jaře nepřímo potvrdil vicepresident Mini Kay Segler, který dále uvedl, že auto se k zákazníkům dostane na začátku příštího roku.

Nejnovější zprávy mluví o zahájení výroby ještě letos a potvrzují nasazení do autosalonů v roce 2013. O výrobu se postará firma Magna Stayer v rakouském Grazu, kde se již vyrábí čtyřdveřový countryman.

Italský Autoblog zjistil, že do prodeje paceman dorazí v březnu 2013 a ceny budou asi o 1 500 euro vyšší oproti countrymanu.

Mini Paceman - oficiální špionážní snímky

Technickou specifikaci zatím výrobce nezveřejnil, ale díky úzké příbuznosti s modelem Countryman si lze vše podstatné představit. Lehce přes čtyři metry dlouhé kupé bude k mání standardně jen s pohonem jedné nápravy, čtyřkolka bude jen na přání a za příplatek.

Pod kapotou se objeví standardní paleta motorů, které Mini používá ve svých modelech. Benziny startují na 72 kW, diesel pak na 66 kW. Špičku představuje dieselový motor s výkonem 105 kW a benzinový Cooper S s výkonem 135 kW. Velmi pravděpodobně se časem na trh dostane i sportovní verze John Cooper Works s benzinovou přeplňovanou 1,6 s výkonem 160 kW.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.