Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini Paceman: stylové kupé zvládne za příplatek i lehký terén

  10:24aktualizováno  10:24
Mini pod křídly BMW vzkvétá a hledá další možnosti, kam naroubovat svůj koncept malého prémiového auta. Po pětidveřovém Countrymanu tak přichází sportovnější kupé Paceman. I ten má terénní ambice, ale v základu jen v nejvyšší verzi. V jiném případě jen za příplatek.

Mini Paceman | foto: BMW Group

Je ale velmi pravděpodobné, že s novým mini se do terénu bude pouštět patrně jen minimum zákazníků. Atraktivní malé auto tak poslouží spíše na parádu při městském provozu. Terénní schopnosti navíc lehce omezuje o centimetr snížený podvozek oproti Mini Countryman.

Fotogalerie

A především, stejně jako countryman, má i paceman pohon všech kol jen za příplatek. Výjimkou jsou u countrymana nejvyšší benzinové a dieselové verze, u pacemana to má být případ jen té úplně nejvyšší Cooper S.

Paceman bude pro Mini, které patří pod koncern BMW, vyrábět rakouská továrna Magna Steyr. Stejný výrobce pak vyrábí už i model Countryman. V prodeji bude novinka od nového roku a Mini předpokládá, že by se mělo ročně prodávat až 20 000 kupé.

Novinka technicky vychází z modelu Countryman, z karoserie však mají oba modely stejnou jen přední část. Paceman má totiž nižší střechu, která se navíc směrem vzad výrazně svažuje. A hlavně, paceman je pouze třídveřové kupé. To ho posouvá do velmi úzké kategorie SUV kupé, kde mu bude konkurovat jen o poznání větší Range Rover Evoque v třídveřovém provedení.

S konkurenčním evoquem spojuje novinku i profil karoserie s výrazně ustupující linií bočních oken. Jenže evoque sází na ostré hrany a nové mini naopak na výrazně zaoblené kontury, čímž striktně dodržuje styl značky a na silnici si ho tak nikdo nesplete. Oproti klasickým modelům Mini je ale novinka o poznání delší. S délkou 4,1 metru se řadí o kategorii výše.

Mini Paceman

Mini Paceman je pouze čtyřmístný, což je ale adekvátní konfigurace pro jeho sportovní karoserii. Navíc užitné vlastnosti nejsou na auto této velikosti špatné. Zavazadelník pojme 330 litrů nákladu, po sklopení zadních sedaček pak až 1 100 litrů. Pro srovnání, větší countryman pojme jen o 20, respektive 90 litrů nákladu víc. Manipulaci s nákladem ale rozhodně nepomůže chybějící zadní pár dveří.

Novinka bude v prodeji se čtveřicí motorů, po dvou benzinových i vznětových. Základní Paceman Cooper s benzinovým motorem 1,6 litru sekunduje Cooperu S s přeplňovaným motorem stejného objemu. Slabší cooper dává 90 kW a maximum točivého momentu 160 Nm, Cooper S pak poskytne 135 kW a 240 Nm, respektive krátkodobě až 260 Nm.

Mini Paceman

Dynamika je slušná už u základního modelu: stovku zvládne za 10,4 sekundy a maximální rychlost je 192 kilometrů za hodinu. Přeplňovaný Cooper S dosáhne stovky za 7,4 sekundy a maximální rychlost je 217 kilometrů za hodinu. Slabší verze si v kombinovaném režimu řekne o šest litrů naturalu, silnější pak o 6,1 litru. Papírově tak ve spotřebě není téměř žádný rozdíl.

Z dieselů bude v nabídce Paceman Cooper D a Cooper SD. První má motor o objemu 1,6 litru, druhý má dvoulitrový motor. Základní vznětové provedení má maximální výkon 82 kW a točivý moment 270 Nm. Maximální rychlost je 187 kilometrů za hodinu a na stovku Cooper D zasprintuje za 10,8 vteřiny.

Mini Paceman

Silnější vznětový motor má výkon 105 kW a maximum točivého momentu 305 Nm. Paceman s tímto motorem zrychlí na stovku za 9,2 sekundy a maximální rychlost atakuje dvoustovku. V kombinovaném provozu si pak motor řekne o 4,6 litru nafty na 100 kilometrů, což je jen o dvě deci víc než u slabšího vznětového motoru.

Všechny uvedené údaje platí pro verze s šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání ale může být paceman ve všech variantách vybaven i šestistupňovým automatem. Jenže tím trochu utrpí dynamika a především vzroste spotřeba. Ta je téměř vždy o litr i víc vyšší.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.