Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miniatura od Toyoty půjde do výroby, IQ se dostane i do Evropy

  9:36aktualizováno  9:36
Japonská automobilka Toyota Motor chce začít s výrobou ultra kompaktního vozu, který by dodávala na evropský trh. Chce tak vyjít vstříc vysoké poptávce po tomto typu vozidel, i když nepředpokládá, že se nový vůz na trhu objeví dříve než v roce 2009. Napsal ekonomický list Nikkei.

Toyota IQ | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Automobil se bude vyrábět v Japonsku a v počáteční fázi půjde jen asi o 100 000 kusů ročně. O ceně zatím podnik nehovoří, uvažuje ale, že by auta mohl prodávat i na domácím japonském trhu.

Toyota nedávno předběhla americkou automobilku General Motors, a stala se tak největším výrobcem automobilů na světě.

Nový vůz vznikne modifikací prototypu IQ, který firma začátkem září představila na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu.

Prototyp kompaktu IQ má 2,98 metru na délku a je zhruba o 80 centimetrů kratší než subkompakt Yaris. Ten je klíčovým modelem, který Toyota na evropském trhu má. Přestože nový vůz je zaměřen hlavně na úsporu paliva, pohodlně by se do něj měli vydat čtyři lidé.

Vůz bude poháněn benzinovým motorem o obsahu jednoho litru, v nabídce se ale možná objeví i naftový motor. Zástupce Toyoty řekl, že k plánům firmy se nemůže vyjadřovat.

Toyota předpokládá, že do roku 2009 bude odbyt jejich vozů v Evropě růst o pět až deset procent ročně. Na příští rok předpovídá růst o pět procent.

Toyotě se v Evropě daří čím dál více a poptávce vychází vstříc větší nabídkou menších vozů s dieselovým motorem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.