Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miniaturizace po japonsku: první kilometry s Mazdou 2

aktualizováno 
Japonská automobilka projevila odvahu: vzala starý model Mazda 2, zcela změnila jeho vzhled, zmenšila jej, odlehčila karoserii a neoficiálně i cenu. Vydala se tedy opačným směrem než většina konkurence. Centimetrů dokonce oproti předchůdkyni ubylo.

Zatímco všechny automobilky přidávají svým novinkám centimetry do délky a kilogramy na váze, Mazda se zmenšila. Prospělo jí to?

Vyzkoušeli jsme ji při prvních testovacích kilometrech na testovacím okruhu rakouského autoklubu ÖAMTC v Teesdorfu u Vídně. Proč právě tam? Ne, že by snad auto konkurující české fabii mělo závodní ambice, ale nemá ještě homologaci pro jízdu v běžném provozu.

Výborné jízdní vlastnosti
Co se týče jízdních vlastností, ergonomie ovládání a zpracování interiéru a exteriéru - ty zaslouží hodnocení výborné.

Ani na velmi technické testovací trati se záludnými "vracečkami“, houpavými horizonty, navíc komplikované rozestavěnými kužely, se nepodařilo malé autíčko dostat do úzkých.

Podvozek toho snese hodně, řízení je naprosto přesné a komunikativní - vůbec netrpí přeposilovaností, která trápí italské či francouzské konkurenty.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mazda můžete koupit na www.automodul.cz

Vzhled hodnotit nebudeme, ale subjektivně je sportovněji střižená novinka s prolisy karoserie a "svalnatými“ blatníky úplně jiná než krabicoidní současná generace. Pravda, zase se do ní tolik nevejde.

Japonští konstruktéři se však rozhodli rezignovat na tento aspekt a stvořili stroj podle své filozofie zoom-zoom. Že nevíte, stejně jako většina televizních diváků, co vlastně tenhle reklamní slogan znamená?

"Zjednodušeně řečeno, vyjadřuje hravost, radost z jízdy. Japonští kluci totiž při hraní s autíčky vydávají takovéhle zvuky,“ vysvětluje česká zástupkyně Mazdy Markéta Kuklová.

Menší a ještě lehčí
Nová Mazda 2 měří 3885 milimetrů, o čtyři centimetry méně než předchozí generace, při zachování rozvoru 2490 mm.

Váží dokonce o metrák méně - s benzinovým motorem 1.6 pouhých 960 kilogramů (pro srovnání: Škoda Fabia měří 3992 mm, s nejslabším motorem 1.2 váží 1040 kg). Jak toho v Mazdě dosáhli?

"Klíčem je použití vysokopevnostních lehkých ocelí, hlavně na středové sloupky a výztuhu střechy. Jen na karoserii se ušetřilo 22 kg váhy, na zadních sedačkách pět kilo, stejně jako na výfuku,“ vysvětlil konstruktér auta Mitsuru Wakiie.

Podle něj to však neznamená nižší tuhost karoserie - díky výsledkům nárazových testů prováděných v továrně si konstruktéři věří na maximálních pět hvězdiček v testech EuroNCAP.

Co se týče motorů, zatím budou nabízeny pouze tři benzinové: dva d objemem 1,3 (s výkonem 55 nebo 63 kilowattů; slabší je "seškrcen“ elektronicky) a jedna šestnáctistovka se 76 kW. Turbodiesel 1,4 MZCD by měl přijít na trh až v příštím roce.

Uvnitř je dost místa
Přestože Mazda 2 vypadá zvenku jako malá, uvnitř je srovnatelná s konkurenty. Prostoru uvnitř nabízí na předních i na zadních sedadlech o tři centimetry méně než nová fabia, do výšky nad sedadlem je o pouhých šest milimetrů nižší. V praxi to znamená, že se vpředu i vzadu bez problémů usadí i dlouhonohá 180centimetrová modelka.

Jediné, v čem kvůli sportovnější karoserii mazda zaostává, je velikost kufru - oproti fabii o 50 litrů. Jejích 250 litrů je dokonce ještě o osmnáct méně než u odcházející "dvojky“. Velmi příjemná je řadicí páka umístěná na vyvýšené středové konzole, takže je ideálně v dosahu řidiče.

Kolik bude stát?
To nejdůležitější, hlavně v extrémně citlivém Česku, bude však prodejní cena. Současný model žádné velké úspěchy neslavil právě kvůli její výši - základní verze stojí 310 tisíc korun.

To by se prý mělo velmi výrazně změnit a nová "dvojka“, která se začne prodávat od letošního září, by se měla pohybovat ve stejné hladině jako početná konkurence. Pak bychom těchto technicky vyspělých aut mohli na českých cestách vídat podstatně více než dosud.

Mazda 2 v číslech

motor

1.3 S-VT 63 kW

délka/šířka/výška/rozvor

3885/1695/1475/2490 mm
kufr 250 l
váha 955 kg
pneumatiky 175/65 R14, 185/55 R15, 195/45 R16

Mazda 2Mazda 2Mazda 2



Mazda 2Mazda 2Mazda 2



Mazda 2Mazda 2Mazda 2



Mazda 2Mazda 2Mazda 2



Mazda 2Mazda 2



Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.