Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miniaudi míří mezi elitu: A1 je kratší než fabia

  11:40aktualizováno  11:40
Audi vstoupilo do třídy minivozů. Novinka A1 má nabídnout kvalitu aut prémiových tříd při zachování kompaktních rozměrů. Nový model nepostrádá typické rysy větších modelů automobilky z Ingolstadtu.

Třída prémiových miniaut zažívá boom. Vedle stálice, kterou představuje Mini pod křídly BMW, se do ranku stylových malých vozů zařadila i Alfa Romeo se svým mitem. Také francouzský Citroën nedávno představil svůj první model DS3 ze své luxusní řady DS.

Nejmenší audi jde vlastní cestou. Ani v nejmenším nepřipomíná model A2, se kterým se ingolstadtská automobilka spálila. Není to tedy pětidveřový vůz pro celou rodinu, ale kompaktní třídveřový hatchback, který nabídne dostatek pohodlí zejména na předních sedadlech.

Audi A1

Nové Audi A1 je s rozměry 3,95 x 1,74 x 1,42 metru větší než Mini a o čtyři centimetry kratší než Škoda Fabia. Rozvor je s Mini téměř shodný: 2,47 metru. Novinka od Audi nese všechny charakteristické prvky, které známe z větších modelů výrobce.

Zepředu zaujme charakteristická single frame maska a přední světlomety mohou být na přání xenonové. V kombinaci s xenonovými světlomety má nová "ájednička" denní světla ze světelných diod, z LEDek jsou i zadní lampy. Diodová světla pro denní svícení jsou uložena ve stejné prohnuté lince jako u nové luxusní limuzíny A8. O novém Audi A8 čtěte ZDE

Audi A1

Při bočním pohledu zaujme dynamická linka karoserie. Aerodynamický odpor vzduchu je 0,32, což je jedna z nejlepších hodnot mezi malými vozy. Pro "ájedničku" jsou charakteristické oblouky zasahující od předního sloupku až po C sloupek. Tyto oblouky mohou být na přání vyvedené v jedné ze čtyř kontrastních barev.

Audi A1 se bude nabízet v deseti barvách karoserie. Základ tvoří tři barevné varianty pojmenované Amalfi White, Cumulus Blue a Brilliant Black. K dispozici je i sedm metalických barev: Ice Silver, Phantom Black, Teak Brown, Shiraz Red, Scuba Blue, Misano Red a Sphere Blue.

Audi A1

Místo hliníku u modelu A2 použil výrobce v případě "ájedničky" ocel. Zavazadlový prostor pojme v základu 267 litrů nákladu. Dvojité dno zavazadelníku pak patří do standardní výbavy. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici prostor o objemu 920 litrů. Audi A1 má v základu patnáctipalcová kola, na přání mohou mít až palců osmnáct.

Všechna provedení Audi A1 jsou standardně vybavena systémem start - stop. Na výběr je ze čtyř pohonných jednotek, dvou benzinových a dvou dieselových. Základ tvoří čtyřválec 1.2 TFSI s přeplňováním. Ten dává maximální výkon 63 kW a točivý moment 160 Nm.

Audi A1

S pětistupňovým manuálem "ájednička" zrychluje z nuly na stovku za 12,1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 179 km/h. Spotřeba nejmenšího motoru je v kombinovaném cyklu pouze 5,1 litru na 100 km.

Druhou benzinovou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec 1,4 TFSI. Maximální výkon je 90 kW a točivý moment dosahuje maxima 200 Nm. S příplatkovým sedmistupňovým automatem S tronic zrychlí Audi A1 na stovku za 9,1 sekundy, s šestistupňovým manuálem za 9,2 sekundy. Maximální rychlost je 200 km/h. Spotřeba je 5,1, respektive 5,4 litru benzinu.

Slabší turbodiesel 1.6 TDI nabízí největší výkon 66 kW a točivý moment 230 Nm. S pětistupňovou manuální převodovkou zrychlí slabší nafťák na stovku za 12,2 sekundy a může uhánět až 179 km/h. Ekology potěší spotřeba pouze 3,8 litru/100 km a vypouštění 99 gramů CO2 na kilometr.

Silnější turbodiesel 1.6 TDI má maximální výkon 77 kW a točivý moment dosahuje 250 Nm. S tímto motorem "ájednička" vyrazí z nuly na sto za 10,8 sekundy a maximální rychlost je 187 km/h. I tato pohonná jednotka se může pochlubit excelentní spotřebou 3,9 litru/100 km.

Interiér kvalitou zpracování nezaostává za svými většími firemními bratříčky. Výrobce se mohl při navrhování interiéru trochu více odvázat, vnitřek ale vyzařuje solidnost i jistou dávku elegance. Barevných variant interiéru je na výběr několik, sedadla mohou být například ve štiplavém barevném provedení wasabigreen.

Standardně je Audi A1 vybaveno dvěma předními airbagy, dvěma bočními airbagy a dvěma hlavovými airbagy. Na přání se dodává multimediální rozhraní MMI a interiér může být osvětlen výhradně LED diodami.

Nechybí příplatkový 6,5palcový displej a 60GB harddisk. Cestující v "ájedničce" si mohou vychutnat hudbu ze 180wattového sound systému s deseti reproduktory nebo je na výběr špičkové audio od Bose (465 wattů, 14 reproduktorů včetně subwooferu, 5,1 surround sound). Nechybí možnost připojení externího přehrávače.

Za styl a prémiovou kvalitu se platí a novinka od Audi není výjimkou. Audi A1 se začne prodávat v létě za základní cenu okolo 16 tisíc eur, tedy v přepočtu za 420 tisíc korun. Nový model A1 bude Audi vyrábět v závodě v Bruselu. S uvedením na český trh se počítá koncem léta.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.