Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

"Minikachna" přiletí za rok

  14:15aktualizováno  14:15
Ještě menší bratříček úspěšného městského vozítka Citroënu C3, by měl spatřit světlo světa následující rok. Citroën C2 by se měl svými rozměry ještě více přiblížit legendárnímu "Ošklivému kačátku" (Citroënu 2CV).

Jak napovídá už samotné označení  hrdě se hlásí se k tomuto "francouzskému broukovi" jehož výrobu Citroën ukončil po veleúspěšné kariéře teprve před několika málo lety (v roce 1990 - příprava výroby první generace kachny začala již v roce 1936).

Citroën C2 bude po technické stránce přeci jenom o notný kus dále, půjde o 2-dveřový hatchback s kolmou dvojdílnou zadní stěnou. Základem by mu měl být zkrácený podvozek z "cé trojky", pohon bude obstarávat zážehový motor o objemu 1,1 litru a výkonu 60 koní (45kW).

Pro závodníky, kterým se tento motor bude zdát příliš malý a slabý bude v nabídce čtyřválec 1,4 litru nabízejícím výkon 73 koní  (54kW), spořínci jistě uvítají turbodiesel HDi 1,4 litru s přímým vstřikem paliva (Common rail) o výkonu 68 koní (51kW).

Dle dříve uveřejněných informací se očekává, že Citroën vytvoří i sportovní variantu vozu s dvoulitrovým motorem o výkonu 137 koní.


Nový Citroën C2 by se měl na trzích střetnout například s připravovaným Fordem Fiesta či s Toyotou Yaris, na českém trhu bude největším konkurentem rozhodně Škoda Fabia. Lidé z Citroenu navíc věří, že jejich nový vůz zaujme svou koncepcí připomínající malé MPV i potencionální kupce minivanů.


Koncernový bratranec nového "minicitrónku" Peugeot 107 bude mít posuvné boční dveře a vyšší stavbu, spatřit jsme jej mohli na letošním pařížském autosalonu pod jménem Peugeot Sésame.

 

Citroen C2

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.