Jak napovídá už samotné označení hrdě se hlásí se k tomuto "francouzskému broukovi" jehož výrobu Citroën ukončil po veleúspěšné kariéře teprve před několika málo lety (v roce 1990 - příprava výroby první generace kachny začala již v roce 1936).
Citroën C2 bude po technické stránce přeci jenom o notný kus dále, půjde o 2-dveřový hatchback s kolmou dvojdílnou zadní stěnou. Základem by mu měl být zkrácený podvozek z "cé trojky", pohon bude obstarávat zážehový motor o objemu 1,1 litru a výkonu 60 koní (45kW).
Pro závodníky, kterým se tento motor bude zdát příliš malý a slabý bude v nabídce čtyřválec 1,4 litru nabízejícím výkon 73 koní (54kW), spořínci jistě uvítají turbodiesel HDi 1,4 litru s přímým vstřikem paliva (Common rail) o výkonu 68 koní (51kW).
Dle dříve uveřejněných informací se očekává, že Citroën vytvoří i sportovní variantu vozu s dvoulitrovým motorem o výkonu 137 koní.
Nový Citroën C2 by se měl na trzích střetnout například s připravovaným Fordem Fiesta či s Toyotou Yaris, na českém trhu bude největším konkurentem rozhodně Škoda Fabia. Lidé z Citroenu navíc věří, že jejich nový vůz zaujme svou koncepcí připomínající malé MPV i potencionální kupce minivanů.
Koncernový bratranec nového "minicitrónku" Peugeot 107 bude mít posuvné boční dveře a vyšší stavbu, spatřit jsme jej mohli na letošním pařížském autosalonu pod jménem Peugeot Sésame.
Citroen C2 |