Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro labužníky: kapesní motorky na vyřádění

  13:42aktualizováno  13:42
Rahier Skymini a Skymax jsou licenční repliky legendárních strojů Honda Monkey a Honda Dax. Vyrábí se v Číně, ale o evropský import se stará belgická firma, která hlídá kvalitu a provádí finální úpravy.

Rahier Skymax je dvoumístný. | foto: Matěj Olivapro iDNES.cz

Dovozcem do České republiky je legendární dakarský závodník Ivo Kaštan, který minimotorkám propadl. 

Malé stylové motorky nejsou přes své kompaktní rozměry a malý objem jen plouživými přibližovadly. 

Rahier Skymini

První z dvojice motorek je jednomístná, s klasickou nádrží a ležatým jednoválcem podvěšeným pod rámem. O pohon se stará čtyřtaktní motor o objemu 125 cm³. Ten dokáže šedesát kilogramů lehkou motorku pořádně rozhýbat.

O pohon se stará čtyřtaktní motor o objemu 125 ccm. Ten dokáže šedesát...

Nejzajímavější je na skymini její skladnost, díky jednoduchému systému můžete sklopit řídítka a motorku tak snadno naložíte do garáže obytného auta nebo do kufru běžného osobáku. V našem testu jsme motorku nasoukali dokonce do smartu! To je jednoznačná výhoda oproti skútru, který není zdaleka tak skladný. Skymini bohužel nemůžete řídit s řidičákem na auto, protože nemá automatickou převodovku.

Fotogalerie

Samotná jízda na motorce je velkým zážitkem. Motorka je překvapivě pohodlná, vysoká řídítka padnou do ruky a nohy na komfortních stupačkách nejsou zdaleka tak zalomené, jak by se mohlo zdát. Nízká váha se projevuje dobou ovladatelností a skymini poslouchá jako kolo. Výborné jsou i brzdy, které pochází z větších motorek a mají na minimotorku síly až dost. Jsou však dobře dávkovatelné, takže nějakých velkých smyků se bát nemusíte. Jediné, na co si musíte dát pozor, jsou autobusy, dodávky a vysoká auta, ze kterých zkrátka na malé motorce nejste moc vidět.

Jediné, na co si musíte dát pozor, jsou autobusy, dodávky a vysoká auta, ze...

Rahier Skymax

Skymax je osazen stejným motorem a podobným podvozkem jako menší kolega, zásadní rozdíl je však v rámu, který je delší, svařený z plechů a motorka tak pobere dva jezdce. I jízda na skymaxu je odlišná, delší motorka je stabilnější a jízda se přece jen víc podobá běžné motorce. Motor má stejně síly a dokáže stroj rozhýbat i na stovku, což je těsně nad zemí celkem adrenalinový zážitek. Podobné je to s jízdou se spolujezdcem. Sedlo je překvapivě pohodlné, spolujezdec má i dost místa na nohy a díky nízkému těžišti se motorka dobře ovládá i ve dvou. Na dovolenou to ovšem rozhodně nebude.

Nejzajímavější je na skymini její skladnost, díky jednoduchému systému můžete...

Nejzajímavější je na Skymini její skladnost, díky jednoduchému systému můžete sklopit řídítka.

Úpravy

Dovozce rahierů má ve své nabídce až neuvěřitelnou škálu doplňků počínaje tlumiči a koly a konče kosmetickými doplňky a tuningovými díly motoru. Fanoušci minimotorek se často vyžívají v jejich úpravách, své stroje pak prezentují na každoročních celoevropských srazech.

Rychlostní rekord v Boneville

Malý stroj drží i rychlostní rekord z týdne rekordů na solné pláni v Bonneville. Ivo Kaštan, kterého můžete znát především jako několikanásobného účastníka Rallye Dakar, upravil na svém stroji nejen motor, ale i podvozek a aerodynamiku a po dlouhé době tak reprezentoval Českou republiku na této výjimečné akci.

Autoři:




Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.