Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministerské limuzíny budou umět plavat a dostanou i ložnici

aktualizováno 
Audi, BMW ani Mercedes neposkytují vládním úředníkům dost klidu a prostoru na práci. Alespoň podle studentů designu z německého Pforzheimu. Proto navrhli podobu ministerské limuzíny, jak by mohla vypadat v roce 2029. Své návrhy poté odvezli ukázat do Berlína ministru dopravy.

Nápady mladých designérů z technické univerzity však nejsou určeny jen pro ministra dopravy Wolfganga Tiefensee. Na podzim se veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu.

"Nejdůležitějším uživatelem není řidič, ale pasažér. Proto je u tohoto projektu důležitější interiér než exteriér," popisuje svůj návrh Woong Choi, jeden ze studentů designu podílející se na projektu vládní limuzíny příštích desetiletí.

Podle něj není v dnešních limuzínách dost místa na to, aby se přepravovaná osoba pohodlně vyspala a aby měla zároveň komfort pro práci.

Z tohoto důvodu za skromným místem pro řidiče následuje oddělený a bohatě zvenčí prosvětlený prostor kombinující kancelář s ložnicí.

Další ze studentů Christian Holweck přišel s nápadem kabiny s mnohem delší životností, než je dnes obvyklé. Samostatným modulem jeho návrhu je motor, který by bylo možné lehce měnit a reagovat tak na nové trendy v technologiích. Ministrovi by pak dal výborný výhled z auta do všech stran. Kabina je za řidičem zvýšená a cestujícím vzadu nic nebrání v pozorování okolí.

Christina Kochová je přesvědčena o tom, že ministr dopravy by měl jít příkladem v používání nových technologií a zdrojů energie. Její velice aerodynamický projekt využívá elektrodynamických efektů magnetické dráhy. Vůz umí jezdit jak po kolejích, tak mimo ně.

limuzíny budoucnosti

Další obrázky a animace ZDE

Další z celkem jedenácti návrhů státnických korábů silnic sveze ministra nejen po silnici, ale také ho přepraví po vodě. Florian Richter potřebuje pro svůj koncept řeku nebo plavební kanál hluboký alespoň 60 centimetrů. Karoserie jeho plavidla-auta má v blatnících prostory pro zasunutí kol před vyplutím.

Josef Stängl rozdělil auto na řidičskou část s podvozkem a privátní kapsli, kterou si majitel kdykoliv do třeba najatého podvozku zasune. V kapsli má své místo její majitel a doma ji má uskladněnou připnutím k fasádě svého obydlí.

Studenti z Pforzheimu se opakují v tom, že auta budoucnosti budou jezdit na elektřinu. Jiný pohon svým návrhům nedali. A zároveň věří, že by měli jít ministři ostatním příkladem. Alespoň ve využívání nových technologií.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.