Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministerstva: Za antiradar pokuta 100 tisíc

  14:45aktualizováno  14:45
Používání antiradarů je protiprávní a bude posuzováno jako přestupek se sankcí až 100 tisíc korun. Shodli se na tom zástupci ministerstev dopravy a vnitra, sdělila mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková. Sjednotil se tak výklad části nového silničního zákona.
Používání antiradaru se může pěkně prodražit - ilustrační foto

Používání antiradaru se může pěkně prodražit - ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Pod hrozbou sankce je tak podle ní zakázáno používat jakýkoli antiradar, ať už aktivní či pasivní. Zástupci obou ministerstev se prý shodli na tom, že funkce radaru jako prostředku měřícího rychlost vozidel není pouze technická, ale především kontrolní.

"Antiradar pak ovlivňuje, případně přímo znemožňuje funkci radaru," doplnila Žižková.

"V podstatě se tak potvrdil názor ředitele dopravní policie Zdeňka Bambase, že využívání antiradarů je protiprávní a bude bráno jako přestupek," řekl Roman Skřepek z policejního prezidia, jehož zástupci s ministerstvem dopravy jednali.

Advokátka Kateřina Kuncová se závěrem policie a ministerstva nesouhlasí. Zákon se podle ní o antiradarech vůbec nezmiňuje. "Myslím si, že je to výmluva, poněvadž samozřejmě chtějí stíhat řidiče za rychlou jízdu," řekla Kuncová televizi Prima.

Antiradary používají běžní účastníci silničního provozu, aby se tak vyhnuli případnému postihu za překročení maximální povolené rychlosti. "Jde o pasivní zařízení, které s předstihem hlásí řidiči zvukovým signálem umístění radaru," upřesnil Skřepek.

Do 1. července, kdy začal platit nový silniční zákon, nesměl používat antiradar žádný účastník silničního provozu. Současná novela zakazuje jeho použití komukoli.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.