"Měli se odvolat na to, že zkoušku udělali a chybí jim jen doklad." Její nadřízený, ministr dopravy Jaromír Schling, hází vinu na parlament. "Schválil zákon bez přechodného ustanovení. Byla to výjimečná situace, kdy se státní správa nemohla včas připravit," řekl Schling. "Důležité je, že teď je již všechno v pořádku," zdůrazňuje Schlingova mluvčí. T o však není tak úplně pravda. Okresní úřady se s nedostatkem formulářů potýkají doteď a leckde je stále nemají. Například olomoucký okresní úřad má ještě tisíc nevyřízených žádostí a k dispozici má jen čtyři sta tiskopisů. "Čtyři měsíce jsme nedostali vůbec žádné tiskopisy, takže se nám tu nahromadilo tři tisíce nevyřízených žádostí. Vyřizujeme je doteď, protože nával řidičů se nedá zvládnout," uvedl vedoucí dopravně správní agendy na olomouckém okresním úřadu Miroslav Chytil. Nad výmluvou ministerstva dopravy kroutí kolegové z ostatních úřadů hlavou. "Naše tiskopisy si každý může hned v den platnosti zákona stáhnout z internetu," říká Josef Cincibus z oddělení informací pro veřejnost na ministerstvu pro místní rozvoj. "Už při přípravě novely zákona předpokládáme, že by se formuláře mohly změnit. Vždy je dostatečná časová rezerva se na tyto změny připravit," uvedl Jaroslav Třoska z tiskového odboru ministerstva financí. Vedení Asociace autoškol navíc tvrdí, že chyba ministerstva byla záměrná. "Cílem bylo, aby spřízněná tiskárna Sydokon, která formuláře vytiskla, dostala vydělat," řekl předseda Asociace Bedřich Liška. Ministerstvo svěřilo výrobu průkazů a dalších tiskopisů, zakázku za desítky milionů korun, Sydokonu bez výběrového řízení. Za to také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil ministerstvu stotisícovou pokutu. "Asociace autoškol mě nezajímá. Nemám k tomu komentář," konstatoval ministr Schling. "Zpoždění nebyla žádná fatální závada. Co se týče porušení zákona o zadávání veřejných zakázek, to jsme vyřešili zaplacením pokuty. Teď je otázkou několika dnů, kdy bude na další dodávku tiskopisů vyhlášena veřejná obchodní soutěž," řekla mluvčí ministerstva.
Ministerstvo otálelo s formuláři - řidiči pak platili neprávem pokuty
"Měli se odvolat na to, že zkoušku udělali a chybí jim jen doklad." Její nadřízený, ministr dopravy Jaromír Schling, hází vinu na parlament. "Schválil zákon bez přechodného ustanovení. Byla to výjimečná situace, kdy se státní správa nemohla včas připravit," řekl Schling. "Důležité je, že teď je již všechno v pořádku," zdůrazňuje Schlingova mluvčí. T o však není tak úplně pravda. Okresní úřady se s nedostatkem formulářů potýkají doteď a leckde je stále nemají. Například olomoucký okresní úřad má ještě tisíc nevyřízených žádostí a k dispozici má jen čtyři sta tiskopisů. "Čtyři měsíce jsme nedostali vůbec žádné tiskopisy, takže se nám tu nahromadilo tři tisíce nevyřízených žádostí. Vyřizujeme je doteď, protože nával řidičů se nedá zvládnout," uvedl vedoucí dopravně správní agendy na olomouckém okresním úřadu Miroslav Chytil. Nad výmluvou ministerstva dopravy kroutí kolegové z ostatních úřadů hlavou. "Naše tiskopisy si každý může hned v den platnosti zákona stáhnout z internetu," říká Josef Cincibus z oddělení informací pro veřejnost na ministerstvu pro místní rozvoj. "Už při přípravě novely zákona předpokládáme, že by se formuláře mohly změnit. Vždy je dostatečná časová rezerva se na tyto změny připravit," uvedl Jaroslav Třoska z tiskového odboru ministerstva financí. Vedení Asociace autoškol navíc tvrdí, že chyba ministerstva byla záměrná. "Cílem bylo, aby spřízněná tiskárna Sydokon, která formuláře vytiskla, dostala vydělat," řekl předseda Asociace Bedřich Liška. Ministerstvo svěřilo výrobu průkazů a dalších tiskopisů, zakázku za desítky milionů korun, Sydokonu bez výběrového řízení. Za to také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil ministerstvu stotisícovou pokutu. "Asociace autoškol mě nezajímá. Nemám k tomu komentář," konstatoval ministr Schling. "Zpoždění nebyla žádná fatální závada. Co se týče porušení zákona o zadávání veřejných zakázek, to jsme vyřešili zaplacením pokuty. Teď je otázkou několika dnů, kdy bude na další dodávku tiskopisů vyhlášena veřejná obchodní soutěž," řekla mluvčí ministerstva.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!