Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministr vozil stopaře

  13:55aktualizováno  13:55
Vládními vozy jezdil na počátku devadesátých let také uznávaný neurolog Martin Bojar, když byl ministrem zdravotnictví. Dnes ho lze občas spatřit za volantem Škody 120. Na delší cesty dává přednost Renaultu Mégane.Kašpárková se srazila s rolbou...Šípková v autě nejraději svačí...Herec Vinklář jezdí jako šnek.
* To je váš běžný dopravní prostředek?

Ne, tento vůz využívám obyčejně jen na krátké pojížďky po městě. Pokud někam cestuji s rodinou, jezdíme Renaultem Mégane.

* Škodovka byla vaše první auto?

Ne, kdepak. Moje motoristická kariéra začala v bleděmodrém trabantu kombi. Pak přišly škodovky. Musím se pochlubit, že na těchto dvou typech vozů jsem si leccos dokázal opravit sám, i když za vydatné pomoci a rad známých a příbuzných.

* Když jste byl ministrem, řídil jste někdy služební vůz?

Služební vůz, tedy Tatru 613, jsem nikdy neřídil. Mohl jsem řídit referentský vůz", s kterým jsem sám jezdil po Čechách a Moravě a navštěvoval nemocnice a lázně, abych se vyhnul oficialitám". Bylo to staré Žiguli 2106, hlučné a s velkou spotřebou.

* A jaké to bylo s řidičem?

Do řízení jsem obvykle řidičům nemluvil, jen občas jsem mírnil jejich závodnické sklony. Neměli to rádi, stejně jako se jim nelíbilo, když jsem chtěl brát stopaře.

* Baví vás rychlá jízda?

Čím dál méně. Neustále vidím a vyšetřuji jako neurolog oběti rychlé a nebezpečné jízdy. Jak stárnu, tak stále silněji nesnáším agresivní řidiče v silných vozech, jezdící bezohledně na červenou.

* Máte ve svém voze v pořádku autolékárničku?

Ano, jistě.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.