Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Minivozy jsou pro tuzemce stále drahé

  14:47aktualizováno  14:47
- Třída minivozů, jejíž žijící legendou je Rover Mini, nemá v tuzemsku na růžích ustláno. Pouze avantgardní Ford Ka letos s jistotou pokoří hranici tisíce prodaných kusů, jediným dalším adeptem na zdolání této laťky je Daewoo Matiz. Co to však je proti Felicii, která si jen za prvních devět měsíců našla v krátké verzi třicet tisíc nových majitelů?

"Minivůz bych si koupil, kdybych žil v přemotorizovaném městě, jako je Praha, a nemusel bych podnikat žádné dlouhé jízdy," říká ostravský řidič Daniel Špaček. "Ve městě nehrozí větší náraz než dejme tomu v devadesátikilometrové rychlosti, ale na dálnici už bych měl v malém autě docela strach. A důležité je i finanční hledisko. Vozy jako Felicia jsou jen o málo dražší nebo dokonce stejně drahé jako minivozy. Aby měly u mne šanci na úspěch, musely by být o více než třicet tisíc korun levnější než Felicia," dodává Daniel Špaček.
Někdo se zase pro minivůz nerozhoduje z ryze praktických důvodů. "Já jsem manželce minivůz nekoupil, protože u nás je zakázané převážet dítě v autosedačce na místě spolujezdce. A přístup na zadní sedadla přes přední dveře je při usazování dítěte do sedačky nepohodlný," argumentuje pražský podnikatel Michal Kolář.
O malém zájmu o minivozy na domácím trhu svědčí i fakt, že horká novinka Volkswagen Lupo se v prodejnách vůbec neobjeví. Jeho nevlastní dvojče Seat Arosa totiž nenašel mezi zákazníky velkou odezvu.

 

Minivozy na českém trhu

Model

Cena (Kč)

Prodané kusy*

Ford Ka

282 000

937

Daewoo Matiz

210 900

674

Fiat Cinquecento+Seicento

209 900

258

Renault Twingo

254 900

214

Seat Arosa

239 900

161

Kia Pride

199 950

125

Poznámka: leden až září 1998
Pramen: AUTO MOTO

Minivozy nejsou na domácím trhu příliš úspěšné zejména díky ceně.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.