"Minivůz bych si koupil, kdybych žil v přemotorizovaném městě, jako je Praha, a nemusel bych podnikat žádné dlouhé jízdy," říká ostravský řidič Daniel Špaček. "Ve městě nehrozí větší náraz než dejme tomu v devadesátikilometrové rychlosti, ale na dálnici už bych měl v malém autě docela strach. A důležité je i finanční hledisko. Vozy jako Felicia jsou jen o málo dražší nebo dokonce stejně drahé jako minivozy. Aby měly u mne šanci na úspěch, musely by být o více než třicet tisíc korun levnější než Felicia," dodává Daniel Špaček.
Někdo se zase pro minivůz nerozhoduje z ryze praktických důvodů. "Já jsem manželce minivůz nekoupil, protože u nás je zakázané převážet dítě v autosedačce na místě spolujezdce. A přístup na zadní sedadla přes přední dveře je při usazování dítěte do sedačky nepohodlný," argumentuje pražský podnikatel Michal Kolář.
O malém zájmu o minivozy na domácím trhu svědčí i fakt, že horká novinka Volkswagen Lupo se v prodejnách vůbec neobjeví. Jeho nevlastní dvojče Seat Arosa totiž nenašel mezi zákazníky velkou odezvu.
Minivozy na českém trhu | ||
Model |
Cena (Kč) |
Prodané kusy* |
Ford Ka |
282 000 |
937 |
Daewoo Matiz |
210 900 |
674 |
Fiat Cinquecento+Seicento |
209 900 |
258 |
Renault Twingo |
254 900 |
214 |
Seat Arosa |
239 900 |
161 |
Kia Pride |
199 950 |
125 |
Poznámka: leden až září 1998
Pramen: AUTO MOTO
Minivozy nejsou na domácím trhu příliš úspěšné zejména díky ceně. |