Minivozy jsou pro tuzemce stále drahé

- Třída minivozů, jejíž žijící legendou je Rover Mini, nemá v tuzemsku na růžích ustláno. Pouze avantgardní Ford Ka letos s jistotou pokoří hranici tisíce prodaných kusů, jediným dalším adeptem na zdolání této laťky je Daewoo Matiz. Co to však je proti Felicii, která si jen za prvních devět měsíců našla v krátké verzi třicet tisíc nových majitelů?

"Minivůz bych si koupil, kdybych žil v přemotorizovaném městě, jako je Praha, a nemusel bych podnikat žádné dlouhé jízdy," říká ostravský řidič Daniel Špaček. "Ve městě nehrozí větší náraz než dejme tomu v devadesátikilometrové rychlosti, ale na dálnici už bych měl v malém autě docela strach. A důležité je i finanční hledisko. Vozy jako Felicia jsou jen o málo dražší nebo dokonce stejně drahé jako minivozy. Aby měly u mne šanci na úspěch, musely by být o více než třicet tisíc korun levnější než Felicia," dodává Daniel Špaček.
Někdo se zase pro minivůz nerozhoduje z ryze praktických důvodů. "Já jsem manželce minivůz nekoupil, protože u nás je zakázané převážet dítě v autosedačce na místě spolujezdce. A přístup na zadní sedadla přes přední dveře je při usazování dítěte do sedačky nepohodlný," argumentuje pražský podnikatel Michal Kolář.
O malém zájmu o minivozy na domácím trhu svědčí i fakt, že horká novinka Volkswagen Lupo se v prodejnách vůbec neobjeví. Jeho nevlastní dvojče Seat Arosa totiž nenašel mezi zákazníky velkou odezvu.

 

Minivozy na českém trhu

Model

Cena (Kč)

Prodané kusy*

Ford Ka

282 000

937

Daewoo Matiz

210 900

674

Fiat Cinquecento+Seicento

209 900

258

Renault Twingo

254 900

214

Seat Arosa

239 900

161

Kia Pride

199 950

125

Poznámka: leden až září 1998
Pramen: AUTO MOTO

Minivozy nejsou na domácím trhu příliš úspěšné zejména díky ceně.