Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miroslav Donutil: Pro mě je chrysler spací vůz

  13:25aktualizováno  13:25
Dělat rozhovor s hercem Miroslavem Donutilem je trochu neobvyklé... Položíte jednu otázku a ke druhé vás pustí pomalu až ve chvíli, kdy obracíte kazetu v diktafonu.
Chrysler 300M

Chrysler 300M

Tak se z rozhovoru o autech stane téměř monolog. Monolog dlouhých, souvislých, někdy i několikrát rozvinutých vět. A to Miroslav Donutil ani nemá řidičský průkaz...

Takže, pane Donutile, jak a čím vlastně jezdíte?

Kdysi dávno jsme měl takovou zdravotní příhodu, po níž mě lékaři odmítli dát možnost získat řidičský průkaz.

To období trvalo nějaký čas, a když skončilo a nastala možnost si řidičský průkaz udělat, opovrhl jsem tím zase já.

Když jsme se totiž přestěhovali do Prahy, zjistil jsem, že řídit auto v pražském provozu je šílenost, takže mě to absolutně nelákalo a navíc já jsem nikdy nebyl žádný velký motorista ani technický typ.

Když jsem potom začal jezdit cestou necestou, potřeboval jsem někoho, kdo by mě vozil, kdo řízení ovládá, kdo řídí dlouho a koho jsem taky dobře znal. Jmenuje se Jindra, jezdí se mnou už sedm let, je to perfektní řidič, vystřídal snad všechny druhy automobilů různých kubatur... ani nevím, jak se to všechno nazývá, ale prostě od náklaďáků přes autobusy a motorky po osobní auta.

A se vším má praxi, takže já se mu svěřuji s naprostou důvěrou. Musím to zaťukat, do dnešního dne jsme neměli jediný problém, i když jsme toho spolu najezdili strašně moc, v řádu deseti tisíc měsíčně.

Ale čím že to vlastně jezdíte?

Jezdíme vozem, který se jmenuje Chrysler 300M. To je auto na ty mé dlouhé cesty velmi příjemné, pohodlné a dá se tam i spát, prostě splňuje všechny moje požadavky, co se automobilismu týče.

Vím, že jsou třeba lepší, luxusnější a ještě lépe vybavená auta, ale pro ty moje potřeby je tohle auto vskutku dokonalé. A co se týče mé ženy, ta je zase řidičkou u nás doma v rodině, jezdí také perfektně, jezdí tak už od svých devatenácti let, což ji naučil její táta, také dokonalý řidič.

Rodinné výlety se tak odehrávají jedině za jejího řidičování. Její oblíbená značka je Renault, momentálně Laguna. Takže my to máme takhle rozdělené. Ale doma toho najezdím podstatně méně než za prací. A tam jenom do auta sednu, usnu a jedu. Pak mě vyklopí na místě, kde pracuju... a pak zase sednu, usnu a vyklopí mě doma. Což je pro mě ideální stav.

Pohled na svět ze zadního sedadla je však trochu jiný, takový státnický, ne?

To bych ani neřekl, když nespím v autě, umožňuje mi to vnímat situace a věci kolem sebe docela dobře, což činím rád. Dokladem jsou pak ty příběhy, které vyprávím lidem. A to já vždycky vyprávím všechno, co je pravda, nikdy nevyprávím, co by pravda nebyla.

Ale zajímavé je, že zatímco různých situací vidím kolem sebe pořád hodně, nemohu si vzpomenout na žádnou, která by byla přímo spojena s jízdou autem. Možná je to tím, co jsem řekl - sednu do auta, usnu. A tak snad jedině když někam do neznámého města přijedeme a hledáme divadlo.

To se probudím, lidi vás posílají na různá místa, nebo se vás dokonce sami zeptají: A my tady máme divadlo? Berte to tak, že když jedete třeba do Banské Bystrice, pak do Košic a přitom tam odehrajete představení, které, když ho děláte sám, je těžké a náročné, a pak se přesouváte do Bratislavy a pak do Prahy, to si každé hodiny spánku vážíte.

Ještě tak nespím, když v autě úřaduju a telefonuju nebo doháním resty, něco si musím přečíst, naučit se. Já jsem vlastně v autě stále, když si to tak uvědomuju. A zatímco pro Jindru je ten chrysler rychlý, výbušný a dynamický dopravní prostředek, pro mě je to luxusní spací vůz.


Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.